58 produktów
Wybierz auto
784,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
784,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 67,00 zł
LOB305725
Długość [mm]: 985
Wymiar gwintu: M10x1.5f
Rozwiń więcej danych
993,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
993,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 67,00 zł
0499201378
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 976
Rozwiń więcej danych
638,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
638,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV057
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
710,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
710,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2714SZRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.925
Rozwiń więcej danych
1 148,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
1 148,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467061
Długość [mm]: 762
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
263,33
zł/szt.
Kraków: pon. 10.03
U ciebie: pon. 10.03
263,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201378OL
Długość [mm]: 976
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
748,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
748,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201386
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 624
Rozwiń więcej danych
551,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
551,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492519
Ograniczenia producenta: Gkn uf
Długość [mm]: 640
Rozwiń więcej danych
404,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
404,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV052
517,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
517,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6503
Długość [mm]: 1030
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
575,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
575,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201375OL
Długość [mm]: 596
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
620,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
620,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201389OL
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
710,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
710,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV023
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
305,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
305,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
575,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
575,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC1322
Długość [mm]: 750
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
452,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
452,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV127
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
671,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
671,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR159
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 762
Rozwiń więcej danych
335,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
335,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492525
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
557,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
557,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201379
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 977
Rozwiń więcej danych
620,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
620,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO XC60 I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO XC60 I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO XC60 I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO XC60 I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO XC60 I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO XC60 I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.