60 produktów
Wybierz auto
HAR485758
Długość [mm]: 547
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
473,73
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
473,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV061
494,09
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
494,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV056
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
687,29
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
687,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV058
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
586,82
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
586,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499201378
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 976
Rozwiń więcej danych
638,21
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
638,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201375OL
Długość [mm]: 596
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
633,09
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
633,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201377OL
Długość [mm]: 623
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
619,14
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
619,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201377
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 623
Rozwiń więcej danych
538,65
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
538,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201378OL
Długość [mm]: 976
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
763,33
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
763,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201389OL
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
724,42
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
724,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201129
Długość [mm]: 756
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
377,12
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
377,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201379OL
Długość [mm]: 977
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
749,81
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
749,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201388OL
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
701,56
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
701,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6494
Długość [mm]: 1025
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
569,92
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
569,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV023
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
305,12
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
305,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
569,92
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
569,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201385OL
Długość [mm]: 547
Wymiar gwintu: M10x1,5
Rozwiń więcej danych
627,75
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
627,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV103
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
565,36
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
565,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV136
Ilość zębów: 40
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
607,63
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
607,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV127
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
671,82
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
671,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO XC60 I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO XC60 I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO XC60 I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO XC60 I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO XC60 I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO XC60 I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.