56 produktów
Wybierz auto
784,10
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
784,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
LOB305725
Długość [mm]: 985
Wymiar gwintu: M10x1.5f
Rozwiń więcej danych
993,34
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
993,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
GSP201387
Długość [mm]: 1030
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
571,40
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
571,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNVV004
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 2110
1 611,38
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
1 611,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV127
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
671,82
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
671,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNVV002
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 2144.3
1 042,77
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
1 042,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV052
517,27
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
517,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV056
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
687,29
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
687,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492526
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
472,30
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
472,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
569,92
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
569,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV057
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
656,37
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
656,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV136
Ilość zębów: 40
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
607,63
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
607,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC1322
Długość [mm]: 750
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
448,28
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
448,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV054
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
574,72
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
574,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR159
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 762
Rozwiń więcej danych
335,18
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
335,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201386
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 624
Rozwiń więcej danych
551,29
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
551,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2114CB4LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 586
Rozwiń więcej danych
830,61
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
830,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
05502714S40LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 535
Rozwiń więcej danych
867,83
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
867,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2714S40RH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 9.485
Rozwiń więcej danych
667,77
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
667,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP30021
Rura o śr. [mm]: 60
Długość całkowita [mm]: 2144.3
Rozwiń więcej danych
3 243,16
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
3 243,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VOLVO XC60 I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VOLVO XC60 I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VOLVO XC60 I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VOLVO XC60 I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VOLVO XC60 I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VOLVO XC60 I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.