Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do VW GOLF II

20 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 769

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

274,73

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

274,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 535

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

226,63

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

226,63

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 562

Wymiar gwintu: 20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

273,59

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

273,59

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 769

Wymiar gwintu: 20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

313,08

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

313,08

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 560

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

337,22

zł/szt.

Kraków: wt. 04.02

U ciebie: wt. 04.02

337,22

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 530

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

379,73

zł/szt.

Kraków: wt. 04.02

U ciebie: wt. 04.02

379,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 535

Wymiar gwintu: 20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

249,34

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

249,34

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 768

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

394,33

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

394,33

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 774

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

301,46

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

301,46

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 539.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

286,41

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

286,41

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 768

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

263,12

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

263,12

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 774

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

251,11

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

251,11

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 539.5, 539.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

216,69

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

216,69

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 774

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

243,17

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

243,17

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 535

Otwór o śr [mm]: 8.3

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

331,87

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

331,87

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 540

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

227,85

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

227,85

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 775

Otwór o śr [mm]: 8.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

355,60

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

355,60

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 540

Otwór o śr [mm]: 8.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

335,62

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

335,62

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 562

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

235,31

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

235,31

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 561

Otwór o śr [mm]: 8.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

367,99

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

367,99

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW GOLF II

Wał napędowy w samochodzie VW GOLF II – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie VW GOLF II?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW GOLF II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie VW GOLF II?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW GOLF II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie VW GOLF II – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW GOLF II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie VW GOLF II

W pojazdach VW GOLF II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW GOLF II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

VW GOLF II – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW GOLF II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.