21 produktów
Wybierz auto
0499253002
Długość [mm]: 769
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
274,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
274,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499253001
Długość [mm]: 535
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
233,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
233,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
302,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
302,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
192,34
zł/szt.
Kraków: wt. 15.04
U ciebie: wt. 15.04
192,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR432797
Długość [mm]: 774
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
212,52
zł/szt.
Kraków: wt. 15.04
U ciebie: wt. 15.04
212,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPG1143103770
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 530
Rozwiń więcej danych
386,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.04
386,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143107370
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 560
Rozwiń więcej danych
343,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.04
343,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
305,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
305,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490923
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 774
Rozwiń więcej danych
215,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
215,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491661
Długość [mm]: 768
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
220,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
220,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0408170003
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 774
Rozwiń więcej danych
287,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
287,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
243,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
243,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC1013
Długość [mm]: 768
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
380,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
380,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1011
Długość [mm]: 535
Otwór o śr [mm]: 8.3
Rozwiń więcej danych
319,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
319,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980150
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 539.5
Rozwiń więcej danych
286,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
286,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1012
Długość [mm]: 775
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
343,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
343,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499253004
Długość [mm]: 562
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
259,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
259,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1009
Długość [mm]: 561
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
319,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
319,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1005
Długość [mm]: 540
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
327,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
327,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499253003
Długość [mm]: 540
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
227,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
227,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW GOLF II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW GOLF II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW GOLF II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW GOLF II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW GOLF II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW GOLF II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.