29 produktów
Wybierz auto
MAX491212
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 793
Rozwiń więcej danych
247,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 29.05
247,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04211004980667
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 538.5
Rozwiń więcej danych
272,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 29.05
272,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9619L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Śr. flanszy [mm]: 108
400,52
zł/szt.
Kraków: pt. 30.05
U ciebie: pt. 30.05
400,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9619R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Śr. flanszy [mm]: 108
Rozwiń więcej danych
396,40
zł/szt.
Kraków: pt. 30.05
U ciebie: pt. 30.05
396,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143107370
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 560
Rozwiń więcej danych
343,60
zł/szt.
Kraków: pt. 30.05
U ciebie: pt. 30.05
343,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492548
292,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 29.05
292,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR432771
Długość [mm]: 553
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
199,80
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
199,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490924
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 538.5, 538.5
Rozwiń więcej danych
204,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 29.05
204,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR442501
Długość [mm]: 796
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
195,79
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
195,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR421004
Długość [mm]: 551
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
185,69
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
185,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261055
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
248,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 29.05
248,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC1009
Długość [mm]: 561
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
328,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 29.05
328,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
409,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 29.05
409,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1106
Długość [mm]: 783
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
456,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 29.05
456,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9618R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 100
327,13
zł/szt.
Kraków: pt. 30.05
U ciebie: pt. 30.05
327,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL4215611
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 557
Rozwiń więcej danych
390,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 29.05
390,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261028
Długość [mm]: 767
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
368,97
zł/szt.
Kraków: pt. 30.05
U ciebie: pt. 30.05
368,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182816
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.78
Rozwiń więcej danych
319,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 29.05
319,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261001
Długość [mm]: 557
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
230,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 29.05
230,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190276
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
296,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 29.05
296,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW GOLF III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW GOLF III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW GOLF III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW GOLF III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW GOLF III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW GOLF III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.