Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do VW GOLF III

30 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

GSP
SKF
HART
MAGNETI MARELLI
MAXGEAR
MEYLE
BGA
FEBI BILSTEIN
LPR
STARLINE
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1212

Strona zabudowy: Z prawej

Długość [mm]: 793

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

248,00

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

248,00

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 100 498 0667

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 538.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

275,90

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

275,90

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 100 498 0716

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 793

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

341,80

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

341,80

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 1002

Długość [mm]: 556

Otwór o śr [mm]: 8.3

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

378,48

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

378,48

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 100 498 0686

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 810.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

453,54

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

453,54

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 1003

Długość [mm]: 791

Otwór o śr [mm]: 8.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

463,21

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

463,21

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 421 004

Długość [mm]: 551

Wymiar gwintu: M20 x 1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

181,52

zł/szt.

Kraków: śr. 17.09

U ciebie: śr. 17.09

181,52

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 432 771

Długość [mm]: 553

Wymiar gwintu: M20 x 1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

195,27

zł/szt.

Kraków: śr. 17.09

U ciebie: śr. 17.09

195,27

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190276

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

296,33

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

296,33

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190275

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

287,94

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

287,94

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190003

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

227,41

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

227,41

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-0924

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 538.5, 538.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

204,55

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

204,55

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

298,15

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

298,15

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LPR DS43007

Długość [mm]: 560

Wymiar gwintu: 20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

240,78

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

240,78

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BGA DS9619L

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Śr. flanszy [mm]: 108

388,19

zł/szt.

Kraków: pon. 15.09

U ciebie: pon. 15.09

388,19

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261021

Długość [mm]: 565

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

256,16

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

256,16

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261028

Długość [mm]: 767

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

344,21

zł/szt.

Kraków: pon. 15.09

U ciebie: pon. 15.09

344,21

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261067

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

229,66

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

229,66

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 253004

Długość [mm]: 562

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

228,54

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

228,54

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa STARLINE 42.15.611

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 557

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

390,32

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

390,32

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW GOLF III

Wał napędowy w samochodzie VW GOLF III – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie VW GOLF III?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW GOLF III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie VW GOLF III?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW GOLF III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie VW GOLF III – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW GOLF III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie VW GOLF III

W pojazdach VW GOLF III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW GOLF III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

VW GOLF III – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW GOLF III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.