Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do VW GOLF III

33 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 793

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

350,35

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

350,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 538.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

289,68

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

289,68

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 810.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

467,32

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

467,32

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 562

Wymiar gwintu: 20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

273,59

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

273,59

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 560

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

337,22

zł/szt.

Kraków: wt. 04.02

U ciebie: wt. 04.02

337,22

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 565

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

274,08

zł/szt.

Kraków: wt. 04.02

U ciebie: wt. 04.02

274,08

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 557

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

351,28

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

351,28

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z prawej

Długość [mm]: 793

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

247,99

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

247,99

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 538.5, 538.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

204,54

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

204,54

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

296,31

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

296,31

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

304,49

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

304,49

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 556

Otwór o śr [mm]: 8.3

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

413,40

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

413,40

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Ciężar [kg]: 5.78

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

345,01

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

345,01

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 560

Wymiar gwintu: 20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

242,33

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

242,33

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 551

Wymiar gwintu: M20 x 1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

184,80

zł/szt.

Kraków: czw. 06.02

U ciebie: czw. 06.02

184,80

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 796

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

194,86

zł/szt.

Kraków: czw. 06.02

U ciebie: czw. 06.02

194,86

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 553

Wymiar gwintu: M20 x 1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

198,82

zł/szt.

Kraków: czw. 06.02

U ciebie: czw. 06.02

198,82

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 791

Otwór o śr [mm]: 8.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

442,79

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

442,79

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 783

Otwór o śr [mm]: 8.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

512,21

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

512,21

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 100

321,06

zł/szt.

Kraków: wt. 04.02

U ciebie: wt. 04.02

321,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW GOLF III

Wał napędowy w samochodzie VW GOLF III – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie VW GOLF III?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW GOLF III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie VW GOLF III?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW GOLF III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie VW GOLF III – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW GOLF III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie VW GOLF III

W pojazdach VW GOLF III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW GOLF III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

VW GOLF III – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW GOLF III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.