110 produktów
Wybierz auto
0499261045
Długość [mm]: 555
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
236,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
236,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261123
Długość [mm]: 520
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
220,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
220,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980721
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 554.5
Rozwiń więcej danych
297,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
297,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1053
Długość [mm]: 547
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
344,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
344,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261186
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
325,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
325,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980148
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 822
Rozwiń więcej danych
341,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
341,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492550
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
285,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
285,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1054
Długość [mm]: 810
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
412,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
412,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980686
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 810.5
Rozwiń więcej danych
467,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
467,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1048
Długość [mm]: 519
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
519,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
519,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490457
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 557
Rozwiń więcej danych
187,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
187,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499203011
Długość [mm]: 811
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
330,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
330,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
537,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
537,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18329
Strona zabudowy: Z lewej
456,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
456,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143103080
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 513
Rozwiń więcej danych
460,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
460,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143101180
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 820
Rozwiń więcej danych
469,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
469,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1069
Długość [mm]: 813
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
527,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
527,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143107370
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 560
Rozwiń więcej danych
337,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
337,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1003
Długość [mm]: 791
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
442,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
442,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1002
Długość [mm]: 556
Otwór o śr [mm]: 8.3
Rozwiń więcej danych
371,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
371,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW GOLF IV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW GOLF IV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW GOLF IV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW GOLF IV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW GOLF IV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW GOLF IV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.