100 produktów
Wybierz auto
0510490457
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 557
Rozwiń więcej danych
187,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
187,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC1053
Długość [mm]: 547
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
471,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
471,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980721
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 554.5
Rozwiń więcej danych
291,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
291,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261045
Długość [mm]: 555
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
213,42
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
213,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261123
Długość [mm]: 520
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
220,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
220,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04211004980627
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 520
Rozwiń więcej danych
253,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
253,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261186
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
275,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
275,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490456
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 825
Rozwiń więcej danych
225,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
225,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491209
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 520
Rozwiń więcej danych
244,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
244,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC1002
Długość [mm]: 556
Otwór o śr [mm]: 8.3
Rozwiń więcej danych
378,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
378,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190289
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
312,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
312,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190287
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
312,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
312,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980148
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 822
Rozwiń więcej danych
334,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
334,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980686
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 810.5
Rozwiń więcej danych
453,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
453,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492550
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
285,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
285,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1003
Długość [mm]: 791
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
463,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
463,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR432771
Długość [mm]: 553
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
195,27
zł/szt.
Kraków: śr. 17.09
U ciebie: śr. 17.09
195,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ54070005501
Strona zabudowy: Z prawej
325,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
325,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR432894
Długość [mm]: 823
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
196,81
zł/szt.
Kraków: śr. 17.09
U ciebie: śr. 17.09
196,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492547
298,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
298,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW GOLF IV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW GOLF IV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW GOLF IV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW GOLF IV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW GOLF IV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW GOLF IV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.