80 produktów
Wybierz auto
0499203294
Długość [mm]: 519
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
212,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
212,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP203354
Długość [mm]: 763
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
399,07
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
399,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4620
Długość [mm]: 794.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
440,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
440,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491213
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 814
Rozwiń więcej danych
233,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
233,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB180918
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.82
Rozwiń więcej danych
366,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
366,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491052
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
204,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
204,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261042
Długość [mm]: 814
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
247,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
247,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP261282
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 523
Rozwiń więcej danych
260,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
260,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4592
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
461,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
461,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ44071090001
Strona zabudowy: Z lewej
285,43
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
285,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492545
203,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
203,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB182590
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.56
Rozwiń więcej danych
238,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
238,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ44070917201
Strona zabudowy: Z prawej
Tryb pracy: Automatyczny
307,34
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
307,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9634L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Śr. flanszy [mm]: 100
Rozwiń więcej danych
403,73
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
403,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW149
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 821
Rozwiń więcej danych
300,88
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
300,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW181
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 800
324,06
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
324,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX490868
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 799
Rozwiń więcej danych
271,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
271,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492562
Długość [mm]: 792
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
305,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
305,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261307OL
Długość [mm]: 820
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
365,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
365,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60094
Długość [mm]: 518
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
277,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
277,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW GOLF SPORTSVAN, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW GOLF SPORTSVAN można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW GOLF SPORTSVAN jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW GOLF SPORTSVAN półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW GOLF SPORTSVAN, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW GOLF SPORTSVAN są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.