116 produktów
Wybierz auto
Nr art: 04211004980637
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MEY1004980684
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MEY1004980728
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MAG302004190282
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 04211004980649
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0499203294
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0499203295
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0499203313
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MAX491052
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0510491215
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0510491213
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0499254011
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 04211004980610
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: NTYNPWVW060
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: NTYNPWVW038
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NTYNPWVW149
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: NTYNPWVW151
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: SRL4018612
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: LOB306056
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NTYNPWVW057
Dostawa na środę, 3 lipca
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW GOLF VI, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW GOLF VI można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.