Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do VW GOLF VII

91 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa GSP 203294

Długość [mm]: 519

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

214,55

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

214,55

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261042

Długość [mm]: 814

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

232,87

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

232,87

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 180918

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 6.82

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

370,16

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

370,16

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 4620

Długość [mm]: 794.5

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

440,89

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

440,89

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 4592

Długość [mm]: 486.5

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

462,06

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

462,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1052

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

206,85

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

206,85

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1213

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 814

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

235,61

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

235,61

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy LPR DS60982

Długość [mm]: 511.5

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

299,25

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

299,25

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SNR DK54.056

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 511

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

491,13

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

491,13

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VW-151

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 520

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

235,66

zł/szt.

Kraków: pon. 14.07

U ciebie: pon. 14.07

235,66

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VW-181

Strona zabudowy: Z prawej

Długość [mm]: 800

327,20

zł/szt.

Kraków: pon. 14.07

U ciebie: pon. 14.07

327,20

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 306791

Długość [mm]: 474

Otwór o śr [mm]: 10.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

934,02

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

934,02

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 355,79 zł

Półoś napędowa LÖBRO 304746

Długość [mm]: 521

Otwór o śr [mm]: 8.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

659,86

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

659,86

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Półoś napędowa BORSEHUNG B18360

Strona zabudowy: Z prawej

830,94

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

830,94

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 477 468

Długość [mm]: 486

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

291,80

zł/szt.

Kraków: śr. 16.07

U ciebie: śr. 16.07

291,80

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261280

Długość [mm]: 801

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

315,00

zł/szt.

Kraków: pon. 14.07

U ciebie: pon. 14.07

315,00

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 477 799

Długość [mm]: 815

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

288,74

zł/szt.

Kraków: śr. 16.07

U ciebie: śr. 16.07

288,74

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 467 062

Długość [mm]: 587

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

252,10

zł/szt.

Kraków: śr. 16.07

U ciebie: śr. 16.07

252,10

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 442 520

Długość [mm]: 799

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

269,03

zł/szt.

Kraków: śr. 16.07

U ciebie: śr. 16.07

269,03

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 448 591

Długość [mm]: 879

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

205,21

zł/szt.

Kraków: śr. 16.07

U ciebie: śr. 16.07

205,21

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW GOLF VII

Wał napędowy w samochodzie VW GOLF VII – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie VW GOLF VII?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW GOLF VII, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie VW GOLF VII?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW GOLF VII można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie VW GOLF VII – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW GOLF VII jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie VW GOLF VII

W pojazdach VW GOLF VII półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW GOLF VII, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

VW GOLF VII – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW GOLF VII są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.