Zaawansowane

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do VW GOLF VII

93 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

GSP
MEYLE
FEBI BILSTEIN
SKF
LÖBRO
MAXGEAR
NTY
BORSEHUNG
SNR
BGA
STARLINE
VIKA
Półoś napędowa GSP 203294

Długość [mm]: 519

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

189,68

zł/szt.

Kraków: pon. 15.12

U ciebie: pon. 15.12

189,68

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261042

Długość [mm]: 814

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

230,63

zł/szt.

Kraków: pon. 15.12

U ciebie: pon. 15.12

230,63

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203354

Długość [mm]: 763

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

310,85

zł/szt.

Kraków: pon. 15.12

U ciebie: pon. 15.12

310,85

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 180785

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 7.34

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

336,71

zł/szt.

Kraków: pon. 15.12

U ciebie: pon. 15.12

336,71

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 4621

Długość [mm]: 754.5

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

422,72

zł/szt.

Kraków: pon. 15.12

U ciebie: pon. 15.12

422,72

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 1094

Długość [mm]: 815

Otwór o śr [mm]: 8.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

404,83

zł/szt.

Kraków: pon. 15.12

U ciebie: pon. 15.12

404,83

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1052

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

203,17

zł/szt.

Kraków: pon. 15.12

U ciebie: pon. 15.12

203,17

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203294OL

Długość [mm]: 517

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

280,30

zł/szt.

Kraków: pon. 15.12

U ciebie: pon. 15.12

280,30

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SNR DK54.059

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 792

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

358,73

zł/szt.

Kraków: pon. 15.12

U ciebie: pon. 15.12

358,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1213

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 814

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

231,41

zł/szt.

Kraków: pon. 15.12

U ciebie: pon. 15.12

231,41

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 180918

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 6.82

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

372,55

zł/szt.

Kraków: pon. 15.12

U ciebie: pon. 15.12

372,55

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 4592

Długość [mm]: 486.5

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

417,23

zł/szt.

Kraków: pon. 15.12

U ciebie: pon. 15.12

417,23

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 4620

Długość [mm]: 794.5

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

436,65

zł/szt.

Kraków: pon. 15.12

U ciebie: pon. 15.12

436,65

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261282

Strona zabudowy: Położenie osi 1

Długość [mm]: 523

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

260,43

zł/szt.

Kraków: pon. 15.12

U ciebie: pon. 15.12

260,43

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 305395

Długość [mm]: 520

Otwór o śr [mm]: 8.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

845,65

zł/szt.

Kraków: wt. 16.12

U ciebie: wt. 16.12

845,65

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 66,25 zł

Półoś napędowa LÖBRO 304746

Długość [mm]: 521

Otwór o śr [mm]: 8.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

647,06

zł/szt.

Kraków: pon. 15.12

U ciebie: pon. 15.12

647,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Wał napędowy MEYLE 100 498 0747

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 472

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

408,67

zł/szt.

Kraków: pon. 15.12

U ciebie: pon. 15.12

408,67

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa VIKA 44071090001

Strona zabudowy: Z lewej

290,34

zł/szt.

Kraków: wt. 16.12

U ciebie: wt. 16.12

290,34

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261089

Długość [mm]: 521

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

247,13

zł/szt.

Kraków: wt. 16.12

U ciebie: wt. 16.12

247,13

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

201,39

zł/szt.

Kraków: pon. 15.12

U ciebie: pon. 15.12

201,39

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW GOLF VII

Wał napędowy w samochodzie VW GOLF VII – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie VW GOLF VII?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW GOLF VII, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie VW GOLF VII?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW GOLF VII można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie VW GOLF VII – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW GOLF VII jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie VW GOLF VII

W pojazdach VW GOLF VII półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW GOLF VII, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

VW GOLF VII – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW GOLF VII są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.