100 produktów
Wybierz auto
0369VKJC4620
Długość [mm]: 794.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
436,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
436,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4592
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
457,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
457,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203354
Długość [mm]: 763
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
316,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
316,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203294
Długość [mm]: 519
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
212,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
212,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC1094
Długość [mm]: 815
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
425,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
425,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261282
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 523
Rozwiń więcej danych
260,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
260,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB180918
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.82
Rozwiń więcej danych
373,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
373,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4588
Długość [mm]: 520
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
359,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
359,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261042
Długość [mm]: 814
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
230,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
230,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491213
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 814
Rozwiń więcej danych
233,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
233,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492545
203,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
203,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP261304
Długość [mm]: 511
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
297,45
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
297,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182853
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.7
Rozwiń więcej danych
389,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
389,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980757
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 957
Rozwiń więcej danych
416,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
416,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980751
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 819
Rozwiń więcej danych
316,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
316,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP254011OL
Długość [mm]: 760
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
357,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
357,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18359
Strona zabudowy: Z lewej
552,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
552,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ54070007601
Strona zabudowy: Z lewej
269,87
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
269,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK54055
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 581
Rozwiń więcej danych
385,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
385,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9634L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Śr. flanszy [mm]: 100
Rozwiń więcej danych
403,73
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
403,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW GOLF VII, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW GOLF VII można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW GOLF VII jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW GOLF VII półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW GOLF VII, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW GOLF VII są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.