Zgarnij kosmetyk samochodowy za 1 zł!

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do VW GOLF VII

92 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa SKF VKJC 4620

Długość [mm]: 794.5

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

440,53

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

440,53

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203354

Długość [mm]: 763

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

399,07

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 28.05

399,07

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203294

Długość [mm]: 519

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

212,49

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

212,49

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 180918

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 6.82

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

366,60

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

366,60

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 4592

Długość [mm]: 486.5

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

457,62

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

457,62

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1213

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 814

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

233,35

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

233,35

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1052

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

204,86

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

204,86

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261042

Długość [mm]: 814

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

247,20

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

247,20

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261282

Strona zabudowy: Położenie osi 1

Długość [mm]: 523

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

260,43

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

260,43

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa VIKA 44071090001

Strona zabudowy: Z lewej

285,43

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 28.05

285,43

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

203,05

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

203,05

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VW-149

Strona zabudowy: Z prawej

Długość [mm]: 821

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

300,88

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 28.05

300,88

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VW-181

Strona zabudowy: Z prawej

Długość [mm]: 800

324,06

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 28.05

324,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-2556

Długość [mm]: 472

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

271,14

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

271,14

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-2562

Długość [mm]: 792

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

305,96

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

305,96

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261307OL

Długość [mm]: 820

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

365,50

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

365,50

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy LPR DS60094

Długość [mm]: 518

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

277,02

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

277,02

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SNR DK54.055

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 581

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

417,05

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

417,05

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FAST FT27047

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 585

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

299,52

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

299,52

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 477 799

Długość [mm]: 815

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

290,17

zł/szt.

Kraków: pt. 30.05

U ciebie: pt. 30.05

290,17

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW GOLF VII

Wał napędowy w samochodzie VW GOLF VII – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie VW GOLF VII?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW GOLF VII, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie VW GOLF VII?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW GOLF VII można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie VW GOLF VII – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW GOLF VII jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie VW GOLF VII

W pojazdach VW GOLF VII półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW GOLF VII, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

VW GOLF VII – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW GOLF VII są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.