6 produktów
Wybierz auto
448,97
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
448,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
0409707079
Wymiary radiatora: 134 x 203 x 26 mm
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Rozwiń więcej danych
208,56
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
208,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NRF54386
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez przewodu
187,86
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
187,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040972669
Dla numeru oe: 1843527
Wymiary radiatora: 206 x 139 x 26 mm
Rozwiń więcej danych
281,78
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
281,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
044654367
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez przewodu
253,36
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
253,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG350218478000
128,27
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
128,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Nagrzewnica samochodowa to element, który wchodzi w skład układu chłodzenia jednostki napędowej. Odpowiada ona za nagrzewanie kabiny pasażerskiej samochodu – obok chłodnicy jest to kolejny ważny wymiennik ciepła w pojeździe OPEL MERIVA B. Co istotne, jest to komponent dość prosty w budowie, a jego rozmiary są znacznie mniejsze niż w przypadku chłodnicy.
Nagrzewnica samochodu OPEL MERIVA B jest zbudowana z charakterystycznych rurek, przez które przepływa gorący czynnik chłodniczy. Płyn ten pochodzi z silnika, w którym nagrzewa się, odbierając jednostce napędowej ciepło. W efekcie ciepło się nie marnuje i pozostaje praktycznie wykorzystywane podczas pracy pojazdu. Nagrzewnica w aucie OPEL MERIVA B jest umieszczona za deską rozdzielczą. Dzięki temu ciepłe powietrze bez problemów przedostaje się do kabiny pasażerskiej, w czym pomagają także specjalne wentylatory.
Można wyróżnić przede wszystkim dwa typy nagrzewnic samochodowych, które znajdują zastosowanie w różnych samochodach – podstawowy podział dotyczy metody regulacji temperatury powietrza. Może się odbywać na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest zastosowanie specjalnego zaworu, który służy do kontrolowania ilości cieczy podawanej do rurek nagrzewnicy. Drugi polega z kolei na ograniczaniu ilości ciepła, która trafia do samej nagrzewnicy. Przy takim działaniu określona część powietrza może się nagrzewać, a reszta jest kierowana bezpośrednio do układu wentylacji.