30 produktów
Wybierz auto
04999328003K
Felga, ilość otworów: 4
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
199,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
199,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKBA7599
Felga, ilość otworów: 4
Średnica wewnętrzna [mm]: 33.32
Rozwiń więcej danych
544,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
544,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL192975
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła: 36
Śr. flanszy [mm]: 139.3
Rozwiń więcej danych
209,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
209,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0412252785
Felga, ilość otworów: 4
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej, z prawej
Rozwiń więcej danych
287,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
287,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404R18455
Masa [g]: 800
98,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
98,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
344,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
344,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404R19023
Masa [g]: 3838
439,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
439,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404R19006
Masa [g]: 3879
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Rozwiń więcej danych
430,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
430,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510330646
Felga, ilość otworów: 4
Śr. flanszy [mm]: 139.3
165,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
165,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510330647
Średnica wewnętrzna [mm]: 34
Średnica zewnętrzna [mm]: 91
Rozwiń więcej danych
192,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
192,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04385500088
Strona zabudowy: Oś tylna
Średnica zewnętrzna [mm]: 139
178,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
178,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKBA7419
Felga, ilość otworów: 4
Śr. flanszy [mm]: 139
277,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
277,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
0412251773
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
383,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
383,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV29SKV279
Strona zabudowy: Z obu stron, z przodu
Ciężar [kg]: 3.84
Rozwiń więcej danych
218,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
218,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV29SKV109
Strona zabudowy: Z obu stron, z przodu
Ciężar [kg]: 4
Rozwiń więcej danych
186,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
186,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KAVWBH1002
Felga, ilość otworów: 4
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
221,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
221,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KAVWBH1017
Felga, ilość otworów: 4
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
311,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
311,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV29SKV274
Strona zabudowy: Z obu stron, z tyłu
Ciężar [kg]: 3.79
Rozwiń więcej danych
202,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
202,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0439W413387
Felga, ilość otworów: 4
Strona zabudowy: Oś tylna
Rozwiń więcej danych
162,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
162,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04999400049
Felga, ilość otworów: 4
Strona zabudowy: Oś tylna
Rozwiń więcej danych
208,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
208,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko to element, który łączy koło z samochodem CHEVROLET EPICA. Umożliwia przy tym obracanie się koła, podczas gdy oś pojazdu pozostaje nieruchoma. Konstrukcja łożyska sprawia, że opory toczenia zostają zniwelowane, a auto może się swobodnie przemieszczać. Awaria łożyska powoduje natomiast coraz większe utrudnienia w korzystaniu z samochodu. W skrajnej sytuacji zniszczone łożysko może się zablokować całkowicie, przez po pojazd zostanie unieruchomiony do momentu wymiany uszkodzonego elementu.
Obecnie stosowane łożyska kulkowe skośne to elementy bezobsługowe o wysokiej wytrzymałości – dawne łożyska wymagały regularnego serwisowania obejmującego smarowanie i regulację luzów. W zadbanych pojazdach użytkowanych w sposób spokojny i zrównoważony łożyska mogą przetrwać nawet około pół miliona km i więcej, więc zdarza się, że oryginalny komplet łożysk wystarczy na całe życie pojazdu. Jednak wskutek np. uszkodzenia mechanicznego może dojść do konieczności wcześniejszej wymiany. Do zniszczenia łożyska może przyczynić się agresywna jazda i tzw. jazda w poślizgu, a także częsta jazda po nierównej nawierzchni.
Chociaż zasada działania łożysk kół w samochodzie CHEVROLET EPICA jest taka sama z przodu i z tyłu, to podzespoły na przednią i tylną oś mogą różnić się nieco budową – wynika to z różnych funkcji i odmiennej konstrukcji przedniej i tylnej osi. Dlatego przed zakupem łożyska należy przeprowadzić dokładną diagnostykę i zlokalizować łożysko wymagające wymiany.
Pierwsze objawy awarii mogą być stosunkowo łagodne, przez co trudniej określić, gdzie leży przyczyna problemu. Ponieważ łożyska z przodu muszą znosić dodatkowe przeciążenia wywoływane skręcaniem kół, są bardziej narażone na uszkodzenie. Charakterystycznym objawem awarii łożyska jest huczący hałas. Aby trafniej określić, czy dochodzi on z przodu, czy z tyłu, można złożyć tylną kanapę. Jeżeli po złożeniu siedzeń hałas łożyska stał się głośniejszy, to najprawdopodobniej doszło do awarii na tylnej osi.
Uszkodzone łożysko najłatwiej wykryć w serwisie, po uniesieniu auta CHEVROLET EPICA na podnośniku. Doświadczony diagnosta będzie w stanie określić, czy powodem niepokojących symptomów jest łożysko, czy np. zawieszenie, hamulce, lub skrzynia biegów. Oprócz nadmiernego hałasu pracy łożysko daje również inne objawy jak mi.n.: wibracje na kierownicy, ściąganie samochodu w bok, nierównomierne zużycie opon, czy nadmierne nagrzewanie się piasty i felgi spowodowane wzrostem oporów toczenia. Wskazane objawy mogą być jednak efektem awarii innych podzespołów. Dlatego, aby potwierdzić podejrzenia, że doszło do zniszczenia łożyska, należy skorzystać z usług mechanika. W przypadku wystąpienia niepokojących objawów najlepiej jest ograniczyć korzystanie z samochodu CHEVROLET EPICA do momentu usunięcia awarii.