11 produktów
Wybierz auto
0369VKBA3763
Szerokość [mm]: 42
Średnica wewnętrzna [mm]: 35
Rozwiń więcej danych
185,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
185,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH4422044
Wysokość [mm]: 50
Średnica wewnętrzna [mm]: 49
Rozwiń więcej danych
78,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
78,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADT38342
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Szerokość [mm]: 48
Rozwiń więcej danych
141,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
141,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH4412013
Wysokość [mm]: 42
Średnica wewnętrzna [mm]: 35
Rozwiń więcej danych
64,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
64,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FESDAC3577W3CS80
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 0.85
75,35
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
75,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0426KK12013
Wysokość [mm]: 42
Średnica wewnętrzna [mm]: 35
Rozwiń więcej danych
76,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
76,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404R16952
Masa [g]: 1060
223,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
223,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
230,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
230,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADT38228
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Szerokość [mm]: 42
Rozwiń więcej danych
205,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
205,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYKLTTY044
101,46
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
101,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKBA6959
Szerokość [mm]: 50
Średnica wewnętrzna [mm]: 49
Rozwiń więcej danych
223,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
223,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko to element, który łączy koło z samochodem LEXUS GS II. Umożliwia przy tym obracanie się koła, podczas gdy oś pojazdu pozostaje nieruchoma. Konstrukcja łożyska sprawia, że opory toczenia zostają zniwelowane, a auto może się swobodnie przemieszczać. Awaria łożyska powoduje natomiast coraz większe utrudnienia w korzystaniu z samochodu. W skrajnej sytuacji zniszczone łożysko może się zablokować całkowicie, przez po pojazd zostanie unieruchomiony do momentu wymiany uszkodzonego elementu.
Obecnie stosowane łożyska kulkowe skośne to elementy bezobsługowe o wysokiej wytrzymałości – dawne łożyska wymagały regularnego serwisowania obejmującego smarowanie i regulację luzów. W zadbanych pojazdach użytkowanych w sposób spokojny i zrównoważony łożyska mogą przetrwać nawet około pół miliona km i więcej, więc zdarza się, że oryginalny komplet łożysk wystarczy na całe życie pojazdu. Jednak wskutek np. uszkodzenia mechanicznego może dojść do konieczności wcześniejszej wymiany. Do zniszczenia łożyska może przyczynić się agresywna jazda i tzw. jazda w poślizgu, a także częsta jazda po nierównej nawierzchni.
Chociaż zasada działania łożysk kół w samochodzie LEXUS GS II jest taka sama z przodu i z tyłu, to podzespoły na przednią i tylną oś mogą różnić się nieco budową – wynika to z różnych funkcji i odmiennej konstrukcji przedniej i tylnej osi. Dlatego przed zakupem łożyska należy przeprowadzić dokładną diagnostykę i zlokalizować łożysko wymagające wymiany.
Pierwsze objawy awarii mogą być stosunkowo łagodne, przez co trudniej określić, gdzie leży przyczyna problemu. Ponieważ łożyska z przodu muszą znosić dodatkowe przeciążenia wywoływane skręcaniem kół, są bardziej narażone na uszkodzenie. Charakterystycznym objawem awarii łożyska jest huczący hałas. Aby trafniej określić, czy dochodzi on z przodu, czy z tyłu, można złożyć tylną kanapę. Jeżeli po złożeniu siedzeń hałas łożyska stał się głośniejszy, to najprawdopodobniej doszło do awarii na tylnej osi.
Uszkodzone łożysko najłatwiej wykryć w serwisie, po uniesieniu auta LEXUS GS II na podnośniku. Doświadczony diagnosta będzie w stanie określić, czy powodem niepokojących symptomów jest łożysko, czy np. zawieszenie, hamulce, lub skrzynia biegów. Oprócz nadmiernego hałasu pracy łożysko daje również inne objawy jak mi.n.: wibracje na kierownicy, ściąganie samochodu w bok, nierównomierne zużycie opon, czy nadmierne nagrzewanie się piasty i felgi spowodowane wzrostem oporów toczenia. Wskazane objawy mogą być jednak efektem awarii innych podzespołów. Dlatego, aby potwierdzić podejrzenia, że doszło do zniszczenia łożyska, należy skorzystać z usług mechanika. W przypadku wystąpienia niepokojących objawów najlepiej jest ograniczyć korzystanie z samochodu LEXUS GS II do momentu usunięcia awarii.