Powiadom mnie o dostępności

Piasta koła do LANCIA YPSILON IV

7 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: 04212147500002

Piasta koła MEYLE 214 750 0002

Felga, ilość otworów: 4, Strona zabudowy: tylna oś po obydwu stronach, średnica wewnętrzna [mm...
129,47 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NTYKLPFT002P

Piasta koła NTY KLP-FT-002P

48,68 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość zębów: 28, Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach, Wysokość [mm]: 100.95, Cię...
235,90 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NTYKLPCT012P

Piasta koła NTY KLP-CT-012P

82,61 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NTYKLPCT010P

Piasta koła NTY KLP-CT-010P

96,42 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 04212146520004

Piasta koła MEYLE 214 652 0004

Felga, ilość otworów: 4, Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach, średnica zewnętrzna ...
78,53 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Felga, ilość otworów: 4, Ciężar [kg]: 1.58, Wysokość 1 [mm]: 62, Artykuł uzupełniający / i...
141,42 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do LANCIA

Piasta koła w samochodzie LANCIA YPSILON IV – funkcja

Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie LANCIA YPSILON IV wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.

Wymiana piasty w samochodzie LANCIA YPSILON IV – kiedy?

Raporty serwisowe samochodu LANCIA YPSILON IV nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu LANCIA YPSILON IV przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.

Objawy zużycia piasty koła w samochodzie LANCIA YPSILON IV

Zły stan piasty koła w samochodzie LANCIA YPSILON IV nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.