5 produktów
Wybierz auto
JAV421025
Ilość zębów, obręcz abs: 42
Średnica wewnętrzna [mm]: 27
Rozwiń więcej danych
188,51
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
188,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
055095PDS56760412X
Grubość [mm]: 4.5
Ciężar [kg]: 0.025
Rozwiń więcej danych
14,82
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
14,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV421024
Średnica wewnętrzna [mm]: 27
Średnica zewnętrzna [mm]: 64.7
Rozwiń więcej danych
138,97
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
138,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
041819019123B
Wysokość 1 [mm]: 4.9
Wysokość 2 [mm]: 12.3
Rozwiń więcej danych
36,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
36,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
041819018090B
Wysokość 1 [mm]: 6.4
Wysokość 2 [mm]: 11.4
Rozwiń więcej danych
19,62
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
19,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie NISSAN PRIMERA I wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.
Raporty serwisowe samochodu NISSAN PRIMERA I nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu NISSAN PRIMERA I przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.
Zły stan piasty koła w samochodzie NISSAN PRIMERA I nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.