10 produktów
Wybierz auto
ASH4412027
Strona zabudowy: Oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm]: 28
Rozwiń więcej danych
192,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
192,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05500182ZVW30MF
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 2.74
251,76
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
251,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV412027
Strona zabudowy: Oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm]: 28
Rozwiń więcej danych
232,05
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
232,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NIPN4712112
Średnica [mm]: 135
Szerokość [mm]: 74
350,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
350,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
NIPN4702060
Felga, ilość otworów: 5
Parametr: Assy
Rozwiń więcej danych
231,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
231,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV422007
Strona zabudowy: Oś tylna
Średnica zewnętrzna [mm]: 74
Rozwiń więcej danych
283,48
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
283,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH4422007
Strona zabudowy: Oś tylna
Średnica zewnętrzna [mm]: 74
Rozwiń więcej danych
244,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
244,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY30147520010
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś tylna
Rozwiń więcej danych
397,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
397,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY30146520008
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
390,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
390,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
0426KK12027
Strona zabudowy: Oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm]: 28
Rozwiń więcej danych
247,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
247,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie TOYOTA PRIUS III wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.
Raporty serwisowe samochodu TOYOTA PRIUS III nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu TOYOTA PRIUS III przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.
Zły stan piasty koła w samochodzie TOYOTA PRIUS III nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.