4 produkty
Wybierz auto
FES0220062
Strona zabudowy: Zewnętrzny, tylna oś po obydwu stronach, góra
Ciężar [kg]: 0.745
Rozwiń więcej danych
112,61
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
112,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES0220Y62UF
Strona zabudowy: Os przednia, na górze
Ciężar [kg]: 0.525
Rozwiń więcej danych
65,91
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
65,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES0220Y62LR
Strona zabudowy: Oś tylna dół
Ciężar [kg]: 0.71
Rozwiń więcej danych
98,84
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
98,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES0298003PCS2
Strona zabudowy: Wewnątrz, z przodu
Długość [mm]: 84.5
Rozwiń więcej danych
24,83
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
24,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Sworzeń wahacza jest elementem łączącym wahacz ze zwrotnicą. Zadaniem tego elementu jest umożliwienie prawidłowego skrętu kół, a także przenoszenie naprężeń zwrotnicy na wahacz. Dzięki obecności sworzni wahaczy NISSAN PATROL może skręcać przy zachowaniu prawidłowej pracy zawieszenia.
Użytkowanie samochodu prowadzi do zużycia sworzni wahacza. Z czasem na pracującym elemencie wahacza – przegubie kulowym – pojawiają się luzy. Przegub kulowy jest chroniony osłoną, której zniszczenie przyspieszy zużycie sworznia. Gdy do tego dojdzie, pojawiają się stuki słyszalne podczas jazdy. Pogorszy się również reakcja kół na skręt kierownicy – będzie ona opóźniona. Tor jazdy samochodu może nawet zacząć wymykać się spod kontroli kierowcy.
Użytkowanie pojazdu NISSAN PATROL, w którym sworznie wahacza kwalifikują się do wymiany, nie jest rozsądne. Konieczność ciągłego korygowania toru jazdy jest uciążliwa – obniża komfort prowadzenia i sprawia, że sworzeń coraz gorzej spełnia swoją funkcję. Może przy tym dojść również do zniszczenia opon oraz innych elementów zawieszenia, co znacznie podniesie koszty przywrócenia samochodu do pełnej sprawności. Mocno zużyty sworzeń może doprowadzić nawet do całkowitej utraty kontroli nad pojazdem. Dlatego wymianę sworzni wahacza należy przeprowadzić jak najszybciej po pojawieniu się na nich śladów zużycia. Sworznie należy wymieniać parami, aby praca zawieszenia i układu kierowniczego była równomierna po obydwu stronach samochodu.