Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Piasta jest elementem łączącym felgę z zawieszeniem. Jej budowa przekłada na stabilne zamocowanie koła. Jednocześnie piasta, dzięki zastosowaniu w jej wnętrzu łożyska, pozwala na swobodny obrót koła. To właśnie łożysko jest najczęstszym powodem awarii piasty. W starszych modelach samochodów stosowano piasty z wymiennymi łożyskami, co może zmniejszać cenę naprawy, ale znacznie wydłuża jej czas oraz stwarza ryzyko błędu. Zamocowanie nowego łożyska w piaście wymaga niebywałej precyzji oraz profesjonalnej prasy. Łożysko niewłaściwie wprasowane w piastę w krótkim czasie ulegnie zniszczeniu. Nowsze modele samochodów wykorzystują piasty zintegrowane z łożyskami. Dzięki temu znacząco skraca się czas wymiany oraz znika ryzyko niepoprawnego montażu łożyska w piaście podczas wizyty w serwisie. Objawami awarii piasty i jej łożyska są wibracje kół oraz elementów układu kierowniczego podczas jazdy. Towarzyszy temu charakterystyczny „wyjący” hałas oraz metaliczne tarcie wydobywające się z piasty podczas obrotów koła. Uszkodzenie piasty może nastąpić podczas uderzenia kołem w krawężnik. Niewłaściwie ustawiona zbieżność kół przyspiesza zużycie łożyska.
Piasta koła TOPRAN 634 162 to artykuł o numerze TOP634162. Miejscem zabudowy piasty jest oś przednia po obydwu stronach. Średnica otworu piasty wynosi 114.3 mm. Zewnętrzna średnica produktu to 139 mm.
Topran to niemiecka firma działająca na rynku od ponad pół wieku, przedsiębiorstwo nieustannie rozwija się i powiększa swój asortyment. Na ten moment asortyment firmy obejmuje ponad 12 tyś rozmaitych części dla największych producentów samochodów między innymi Audi, BMW, Mercedes, VW.