Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Pompa cieczy chłodzącej, nazywana również pompą wody, pozwala na odpowiedni obieg płynu chłodniczego w układzie. Pompa wody wykorzystuje napęd przekazywany z wału korbowego przez koło pasowe i pasek rozrządu. Przy tak napędzanej pompie należy przeprowadzać jej wymianę wraz z wymianą rozrządu. W niektórych modelach samochodów pompa wody występuje jako osobny podzespół, niepołączony z rozrządem. Wówczas należy przestrzegać zaleceń producenta, odnośnie serwisu i wymiany pompy. Pompa wody zużywa się w trakcie pracy. Duży wpływ na jej trwałość ma napęd – zbyt luźny bądź za bardzo naprężony pasek oraz zużyte wałki napinające zwiększają tempo zużycia pompy cieczy chłodzącej. Również słaba jakość i zbyt niski poziom płynu w układzie chłodzenia skracają okres eksploatacji pompy. Typową awarią pompy jest jej rozszczelnienie, prowadzące do wycieku płynu. Wyciek może pojawić się nie tylko na samej pompie, ale również pomiędzy pompą a blokiem silnika. Spadek wydajności pracy pompy objawia się poprzez wahania temperatury płynu chłodzącego. Jeżeli jego temperatura nie jest zachowana na optymalnym poziomie, a wskaźnik na zegarach samochodu sygnalizuje jego wzrosty, to pompa może nie być już w stanie pracować wystarczająco skutecznie. O awarii pompy może świadczyć również głośny metaliczny dźwięk słyszalny podczas pracy podzespołu. Poruszanie się samochodem z niesprawną pompą wody grozi przegrzaniem oraz zatarciem silnika.
Pompa wody FEBI BILSTEIN 102277 to artykuł numer 0401102277. Do produktu przypisano kod EAN 4054224022771. Materiał użyty do wytworzenia wirnika pompy to tworzywo sztuczne.