Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Zadaniem świecy zapłonowej jest wytworzenie iskry, niezbędnej do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej. Na końcu świecy umieszczone są dwie elektrody, które są miejscem wyładowań elektrycznych, powstających dzięki wysokiemu napięciu z cewki zapłonowej. Przez wysoką temperaturę rzędu 450-850 stopni Celsjusza warunki, w jakich pracują świece zapłonowe, są wyjątkowo wymagające. Z czasem świece zużywają się, dlatego co około 30-60 tys. km wymagana jest ich wymiana na nowe. Zużyte świece nie mogą pracować efektywnie, w efekcie czego część mieszanki trafia do układu wydechowego, gdzie następuje jej zapłon. Taka sytuacja jest wyjątkowo niepożądana – negatywnie wpływa na wytrzymałość katalizatora oraz innych elementów układu. Niesprawne świece zapłonowe są powodem spadku osiągów silnika oraz wzrostu spalania. Wywołują również problemy z zapaleniem jednostki, a także falowanie obrotów i szarpanie podczas jazdy – objawy te są szczególnie widoczne na niskich obrotach silnika. Tankowanie paliwa niskiej jakości, zużycie dużej ilości oleju czy zniszczona uszczelka pod głowicą wiążą się z pojawianiem się osadu na elektrodach świec zapłonowych. Towarzyszy temu przeważnie zmiana zabarwienia spalin na niebieski lub ciemniejszy niż zwykle kolor.
Świeca zapłonowa NGK 5948 to artykuł o numerze 03455948. Do produktu przypisany został kod EAN 87295159484. Dystans pomiędzy elektrodą centralną a elektrodą boczną świecy wynosi 6 mm. Do wkręcenia świecy konieczny jest klucz w rozmiarze 16 mm.