Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Zadaniem świecy zapłonowej jest generowanie iskry, niezbędnej do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej. Na końcu świecy umieszczone są dwie elektrody, które są źródłem wyładowań elektrycznych, powstających dzięki wysokiemu napięciu z cewki zapłonowej. Wysoka temperatura rzędu 450-850 stopni Celsjusza sprawia, że warunki, w jakich pracują świece zapłonowe, są wyjątkowo trudne. Z czasem świece ulegają zużyciu, dlatego co około 30-60 tys. km wymagana jest ich wymiana na nowe. Zużyte świece nie mogą pracować efektywnie, w rezultacie część mieszanki przedostaje się do układu wydechowego, gdzie następuje jej zapłon. Taka sytuacja jest wyjątkowo niekorzystna – znacznie obniża się wówczas wytrzymałość katalizatora oraz innych podzespołów układu. Niesprawne świece zapłonowe są powodem spadku osiągów silnika oraz wzrostu spalania. Wywołują również utrudnienia z uruchomieniem jednostki, a także falowanie obrotów i szarpanie podczas jazdy – objawy te są szczególnie widoczne na wolnych obrotach silnika. Tankowanie paliwa niskiej jakości, zużycie dużej ilości oleju czy uszkodzona uszczelka pod głowicą wiążą się z pojawianiem się osadu na elektrodach świec zapłonowych. Towarzyszy temu również zmiana zabarwienia spalin na niebieski lub ciemniejszy niż zwykle kolor.
Świeca zapłonowa NGK 6314 to artykuł o numerze 03456314. Do produktu przypisany został kod EAN 87295163146. Dystans pomiędzy elektrodą centralną a elektrodą boczną świecy wynosi 3.5 mm. Do wkręcenia świecy konieczny jest klucz w rozmiarze 16 mm.