Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Zawór ciśnienia doładowania jest stosowany w silnikach turbodoładowanych. Jego zadaniem jest regulacja pracy turbosprężarki. Dzięki płynnej regulacji otwarcia i zamknięcia zaworu może on dopasować ciśnienie doładowania do aktualnego obciążenia silnika. Awaria zaworu sprawia, że regulacja ciśnienia doładowania staje się niemożliwa. Może wówczas występować przeładowanie, czyli zbyt duże ciśnienie generowane przez turbinę, na skutek braku możliwości otwarcia zaworu. Innym objawem awarii zaworu jest niedoładowanie, gdy poprzez jego ciągłe otwarcie, ciśnienie doładowania jest zbyt małe. W trakcie jazdy samochodem z uszkodzonym zaworem regulacji ciśnienia doładowania można zauważyć duże opóźnienie w działaniu turbosprężarki, czyli tzw. turbodziurę, dławienie silnika podczas przyspieszania, i utratę dynamiki jazdy. Na desce rozdzielczej samochodu może również pojawić się kontrolka silnika. W przypadku awarii konieczna jest niezwłoczna wymiana zaworu, w celu przywrócenia sprawności pojazdu i uniknięcia awarii innych podzespołów silnika.
Zawór ciśnienia doładowania PIERBURG 7.22687.51.0 to artykuł z numerem PIE722687510. Kod EAN przypisany do danego modelu zaworu to 4028977917585. Jest to zawór przełączający.