Filtry hydrauliczne zabezpieczają układ kierowniczy przed przedostawaniem się zanieczyszczeń do jego wnętrza. Dzięki temu olej hydrauliczny pracujący wewnątrz układu zachowuje czystość. W efekcie podzespoły układu takie jak np. pompa nie są narażone na uszkodzenie i zatarcie spowodowane zanieczyszczeniami. Zużyty filtr hydrauliczny w układzie kierowniczym prowadzi do zniszczeń elementów układu.
Jeżeli filtr hydrauliczny w układzie kierowniczym ulegnie zużyciu, to mechaniczne podzespoły mogą zostać uszkodzone. Przez zanieczyszczenie oleju hydraulicznego może dojść m.in. do utraty szczelności pompy oraz problemów z pracą tłoczków rozdzielacza. W efekcie brak dbałości o wymianę filtra hydraulicznego może spowodować znaczne wydatki związane z naprawą układu kierowniczego. Dlatego warto przestrzegać zaleceń dotyczących interwału wymiany filtra, zalecanych przez producenta.
Zniszczony filtr hydrauliczny sprawia, że zanieczyszczenia przedostają się do układu i niekorzystnie wpływają na jego podzespoły. Ciśnienie spowodowane zapchaniem filtra prowadzi do utraty szczelności układu. Jeżeli filtr wyposażony jest w zawór przelewowy, to płyn wraz z zanieczyszczeniami ominie filtr, aby zapobiec wzrostowi ciśnienia, ale zanieczyszczenia przedostaną się przez to do wnętrza układu.
33 produktów
Wybierz auto