14 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0468PP825
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0337WK853
Dostawa na jutro
Nr art: KNEKL30
Dostawa na jutro
Nr art: 0396EFP215
Dostawa na jutro
Nr art: 0366CFF100204
Dostawa na jutro
Nr art: SRLSFPF7063
Dostawa na jutro
Nr art: MAG152071760846
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: VAIV100333
Dostawa na jutro
Nr art: MALKL30
Dostawa na jutro
Nr art: 0431MBNA953
Dostawa na jutro
Nr art: MEA40221
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: AUT180008010
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: HENH84WK01
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0510260413
Dostawa na jutro
Filtr paliwa jest odpowiedzialny za oczyszczanie paliwa w trakcie jego przepływu z baku do komory spalania. Zanieczyszczenia przedostają się do paliwa na etapie produkcji oraz dystrybucji, dlatego niezbędne jest przefiltrowanie go, przed podaniem do komory spalania. Dzięki temu silnik, układ wtryskowy, a także układ paliwowy mają wyższą ochronę przed uszkodzeniem oraz korozją.
Z czasem filtr paliwa zapycha się zanieczyszczeniami. Wówczas jego przepustowość obniża się, co utrudnia przepływ paliwa. Da się wówczas zaobserwować zmieniony dźwięk silnika oraz problemy z przyspieszeniem. Utrudnione może być również uruchomienie jednostki napędowej. Podczas pracy na biegu jałowym, filtr paliwa może powodować gaśnięcie silnika. W trakcie ruszania mogą pojawić się szarpnięcia.
Użytkowanie samochodu SAAB 900 II, podczas gdy filtr paliwa jest zużyty, może doprowadzić do kosztownych uszkodzeń. Na awarię są uszkodzone przede wszystkim elementy układu wtryskowego. Wymiana wtryskiwaczy jest wielokrotnie wyższym wydatkiem niż wymiana filtra paliwa. Dlatego należy pamiętać o tym podczas okresowych serwisów samochodu. Po wymianie filtra paliwa konieczne jest również odpowietrzenie układu.