5 produktów
Ciężar [kg]: 5.9
Pojemność [litr]: 5
Rozwiń więcej danych
52,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
52,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 1.75
Pojemność [litr]: 1.5
Rozwiń więcej danych
25,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
25,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
042260926580
Ciężar [kg]: 1.75
Pojemność [litr]: 1.5
Rozwiń więcej danych
31,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
31,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 29.5
Pojemność [litr]: 25
Rozwiń więcej danych
268,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
268,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
SWA60926581
Ciężar [kg]: 5.9
Pojemność [litr]: 5
Rozwiń więcej danych
72,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
72,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Płyn chłodniczy, krążący w układzie chłodzenia samochodu DACIA DOKKER pozwala odprowadzić ciepło z silnika, zapobiegając tym samym przegrzaniu jednostki. Gdy płyn rozgrzeje się do odpowiedniej temperatury, odebranej z silnika, to jest skierowany do chłodnicy. Rozgrzany płyn przepływa przez użebrowanie chłodnicy samochodu DACIA DOKKER, gdzie zostaje schłodzony pędem powietrza. Następnie płyn chłodniczy jest ponownie skierowany w stronę jednostki, aby powtórzyć cykl schładzania.
Składniki płynu chłodniczego, stosowanego w aucie DACIA DOKKER, mają również chronić elementy układu przed korozją oraz odkładaniem się na nich kamienia. Z tego powodu regularna wymiana płynu chłodniczego jest tak ważna. Chociaż jego właściwości chłodzące mogą być zachowane nawet przez 10 lat, to funkcje ochronne nie utrzymują się tak długo. Dlatego wymiana płynu jest konieczna co w interwale od dwóch do pięciu lat, w zależności od technologii, jaką wykorzystuje płyn chłodniczy do zabezpieczenia układu.
Płyn chłodniczy, który utracił swoje właściwości ochronne, nie jest w stanie zabezpieczyć układu przed rdzą i odkładaniem się kamienia. W rezultacie w kanalikach chłodnicy pojawia się osad, który prowadzi do ich zatkania. Osad może również uszkodzić pompę wody, która nie będzie w stanie transportować płynu wewnątrz układu. Należy również kontrolować poziom płynu pomiędzy wymianami i na bieżąco uzupełniać jego niedobory za pomocą środka wytworzonego w tej samej technologii, co płyn znajdujący się aktualnie w układzie. Użycie wody do uzupełnienia płynu może zanadto rozrzedzić go, co grozi zamarznięciem i rozsadzeniem głowicy silnika.