close-white0bb25abb
Powiadom mnie o dostępności
waiting4cb911ab

Płyny do chłodnic do HYUNDAI ELANTRA IV

1 produkt

Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon

Długość [mm]: 70

Szerokość [mm]: 125

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

34,63

zł/szt.

map-marker-mini21468e5b

Kraków: już jutro

truck-delivery-outline-darkgrey126432d0

U ciebie: pt. 21.02

34,63

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
arrow-gray-pagination-bottom05c1a647
arrow-gray-pagination-bottom05c1a647

Części zamienne do HYUNDAI ELANTRA IV

Funkcja płynu chłodniczego w samochodach HYUNDAI ELANTRA IV

Płyn chłodniczy, krążący w układzie chłodzenia samochodu HYUNDAI ELANTRA IV pozwala odprowadzić ciepło z silnika, zapobiegając tym samym przegrzaniu jednostki. Gdy płyn rozgrzeje się do odpowiedniej temperatury, odebranej z silnika, to jest skierowany do chłodnicy. Rozgrzany płyn przepływa przez użebrowanie chłodnicy samochodu HYUNDAI ELANTRA IV, gdzie zostaje schłodzony pędem powietrza. Następnie płyn chłodniczy jest ponownie skierowany w stronę jednostki, aby powtórzyć cykl schładzania.

Za co, oprócz chłodzenia, odpowiada płyn chłodniczy w aucie HYUNDAI ELANTRA IV?

Składniki płynu chłodniczego, stosowanego w aucie HYUNDAI ELANTRA IV, mają również chronić elementy układu przed korozją oraz odkładaniem się na nich kamienia. Z tego powodu regularna wymiana płynu chłodniczego jest tak ważna. Chociaż jego właściwości chłodzące mogą być zachowane nawet przez 10 lat, to funkcje ochronne nie utrzymują się tak długo. Dlatego wymiana płynu jest konieczna co w interwale od dwóch do pięciu lat, w zależności od technologii, jaką wykorzystuje płyn chłodniczy do zabezpieczenia układu.

Czym grozi jazda samochodem HYUNDAI ELANTRA IV ze zużytym płynem chłodniczym

Płyn chłodniczy, który utracił swoje właściwości ochronne, nie jest w stanie zabezpieczyć układu przed rdzą i odkładaniem się kamienia. W rezultacie w kanalikach chłodnicy pojawia się osad, który prowadzi do ich zatkania. Osad może również uszkodzić pompę wody, która nie będzie w stanie transportować płynu wewnątrz układu. Należy również kontrolować poziom płynu pomiędzy wymianami i na bieżąco uzupełniać jego niedobory za pomocą środka wytworzonego w tej samej technologii, co płyn znajdujący się aktualnie w układzie. Użycie wody do uzupełnienia płynu może zanadto rozrzedzić go, co grozi zamarznięciem i rozsadzeniem głowicy silnika.