🔥 -5% na klocki i tarcze hamulcowe przy zakupach od 199 zł! Kod: HAMULCE5

Powiadom mnie o dostępności

Czujnik położenia wału korbowego do LEXUS LS II

4 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Ilość połączeń: 3, Kształt obudowy wtyczki: owalny
90,00 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj czujnika: czujnik indukcyjny, Ilość biegunów: 2, Montaż/demontaż koniecznie do wykonania...
83,30 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość połączeń: 2
92,52 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj czujnika: pasywny czujnik, Ilość biegunów: 2
38,86 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do LEXUS

Czujnik położenia wału do samochodu LEXUS LS II – dla precyzyjnego określenia pozycji i prędkości obrotowej wału korbowego

Czujnik położenia wału korbowego w samochodzie LEXUS LS II pozwala określić aktualną pozycję wału korbowego oraz jego prędkość obrotową, co jest niezbędne do prawidłowej pracy silnika. Dzięki tym informacjom działanie silnika pozostaje zoptymalizowane, zależą do tego takie parametry jak m.in. moment wtrysku paliwa czy kąt wyprzedzenia zapłonu.

Objawy uszkodzonego czujnika położenia wału w samochodzie LEXUS LS II

Gdy dojdzie do uszkodzenia czujnika położenia wału, jednostka sterująca pracą silnika straci dostęp do informacji o pracy wału korbowego. W rezultacie praca silnika zostanie zaburzona. W takiej sytuacji mogą pojawić się następujące objawy:

  • nierówna praca jednostki,
  • gasnący silnik,
  • utrudnione lub niemożliwe uruchomienie samochodu,
  • spadek osiągów,
  • wzrost spalania,
  • kontrolka “check engine” na desce rozdzielczej.

LEXUS LS II – najczęstsze przyczyny uszkodzenia czujnika położenia wału korbowego

Awaria czujnika położenia wału korbowego wiąże się z koniecznością jego wymiany. Częstą przyczyną problemów jest korozja lub zaśniedzenie wtyczki, bądź elementów przekazujących impulsy z czujnika. Winne może być także zwarcie wewnątrz czujnika. Zdarzają się również uszkodzenia mechaniczne oraz przerwanie przewodów łączących.