5 produktów
Wybierz auto
FAE60209
Ilość połączeń: 3
Kolor obudowy: Czarny
175,66
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
175,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
042893131
184,70
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
184,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05261957131
192,39
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
192,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05261957161
198,60
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
198,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03540261231142
164,47
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
164,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Spalanie stukowe, nazywane niekiedy detonacyjnym, może doprowadzić do poważnych uszkodzeń silnika. Z tego względu przeciwdziałanie tego typu sytuacjom jest niezwykle ważne – w tym celu jednostka napędowa w samochodzie VOLVO V70 I powinna być wyposażona w czujnik spalania stukowego. Sygnał pochodzący z tego elementu jest analizowany przez jednostkę sterującą w silniku, która może odpowiednio zareagować na nieprawidłowe procesy spalania.
Do najważniejszych zadań czujnika spalania stukowego należy nadzorowanie przebiegu spalania w silniku. Element ten ściśle współpracuje z układem sterowania w samochodzie VOLVO V70 I, skutecznie zapobiegając spalaniu stukowemu i unikając niepożądanych obciążeń układu mechanicznego silnika. Objawem, który wskazuje na nieprawidłowy proces spalania i powinien zaniepokoić każdego kierowcę, jest przede wszystkim charakterystyczny stuk o głuchym i metalicznym brzmieniu, powtarzający się z dużą częstotliwością.
Czujnik spalania stukowego najczęściej umieszczany jest w kolektorze dolotowym, cylindrze lub bloku silnika – powinien znaleźć się w tym miejscu również w przypadku samochodów VOLVO V70 I. Spalanie stukowe jest rozpoznawane z pomocą elementu piezoelektrycznego, który ma możliwość przetwarzania zmiany oddziałujących na niego sił lub zmiany kształtu napięcia elektrycznego. Czujnik spalania detonacyjnego w samochodach VOLVO V70 I jest niezwykle precyzyjnym elementem, który może nawet konkretnie wskazać, w którym z cylindrów pojawił się problem.