12 produktów
Wybierz auto
Nr art: AJU75000200
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: AJU75000100
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0341144470
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FA1EC3300904
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0341710251
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0341180140
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0340613556520
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: VIC613556530
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0340613179010
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0340613179020
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0341180180
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 041710076400
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Uszczelka głowicy do samochodu FIAT CINQUECENTO VAN to element montowany między kadłubem a głowicą silnika. Uszczelka zapewnia prawidłowy przepływ chłodziwa między cylindrami oraz właściwy ruch oleju w układzie. Z uwagi na wymagające warunki pracy – ciśnienie do 200 barów oraz temperatury sięgające ponad 2000 stopni Celsjusza, uszczelka głowicy musi charakteryzować się ogromną wytrzymałością. Z czasem uszczelka może utracić swoje właściwości, przez co nie jest w stanie zapewniać odpowiedniego uszczelnienia. Wówczas pojawiają się niepożądane objawy.
Podstawowym objawem uszkodzonej uszczelki pod głowicą jest szlam widoczny na korku wlewu oleju silnikowego. Jeżeli po odkręceniu korka da się zauważyć brązową maź, to uszczelka nie zapewnia właściwej ochrony, a do oleju przedostaje się płyn chłodniczy. Przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą z rury wydechowej samochodu FIAT CINQUECENTO VAN wydobywa się chmura białego dymu. Zauważalny jest również wzrost spalania. Awaria uszczelki powoduje wzrost ciśnienia w układzie smarowania. Efektem tego olej silnikowy jest wypychany, a jego ślady są widoczne na obudowie filtra. Objawem uszczelki pod głowicą samochodu FIAT CINQUECENTO VAN są również pęcherzyki powietrza w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego.
Do zniszczenia uszczelki pod głowicą przyczynia się szybka i długotrwała jazda samochodem FIAT CINQUECENTO VAN na wysokich obrotach, która powoduje wzrost temperatury oraz ciśnienia powyżej ustalonych norm. Zniszczenie uszczelki może być również spowodowane problemami z układem chłodniczym, w tym stosowaniem chłodziwa niskiej jakości.