12 produktów
Wybierz auto
Nr art: AJU75000200
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: AJU75000100
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0341706860
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0341707150
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0341268280
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0341268270
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 041710086500
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 041710110900
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 041710110800
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0340615312500
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0340615290500
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0340615292500
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Uszczelka głowicy do samochodu MAZDA 323 F V to element montowany między kadłubem a głowicą silnika. Uszczelka zapewnia prawidłowy przepływ chłodziwa między cylindrami oraz właściwy ruch oleju w układzie. Z uwagi na wymagające warunki pracy – ciśnienie do 200 barów oraz temperatury sięgające ponad 2000 stopni Celsjusza, uszczelka głowicy musi charakteryzować się ogromną wytrzymałością. Z czasem uszczelka może utracić swoje właściwości, przez co nie jest w stanie zapewniać odpowiedniego uszczelnienia. Wówczas pojawiają się niepożądane objawy.
Podstawowym objawem uszkodzonej uszczelki pod głowicą jest szlam widoczny na korku wlewu oleju silnikowego. Jeżeli po odkręceniu korka da się zauważyć brązową maź, to uszczelka nie zapewnia właściwej ochrony, a do oleju przedostaje się płyn chłodniczy. Przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą z rury wydechowej samochodu MAZDA 323 F V wydobywa się chmura białego dymu. Zauważalny jest również wzrost spalania. Awaria uszczelki powoduje wzrost ciśnienia w układzie smarowania. Efektem tego olej silnikowy jest wypychany, a jego ślady są widoczne na obudowie filtra. Objawem uszczelki pod głowicą samochodu MAZDA 323 F V są również pęcherzyki powietrza w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego.
Do zniszczenia uszczelki pod głowicą przyczynia się szybka i długotrwała jazda samochodem MAZDA 323 F V na wysokich obrotach, która powoduje wzrost temperatury oraz ciśnienia powyżej ustalonych norm. Zniszczenie uszczelki może być również spowodowane problemami z układem chłodniczym, w tym stosowaniem chłodziwa niskiej jakości.