Powiadom mnie o dostępności

Uszczelki głowicy do SAAB 900 I

5 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

średnica [mm]: 91, dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu): ZKS: 221.280
50,33 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
otwór o śr [mm]: 91, Tylko w połączeniu z: 14-32227-01
59,02 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
46,44 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Grubość [mm]: 1.4, średnica [mm]: 91, Długość [mm]: 520, Szerokość [mm]: 156, Masa [g]: 173
88,29 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Grubość [mm]: 0.5, otwór o śr [mm]: 87, Tylko w połączeniu z: 14-32169-01, Rodzaj uszczelnieni...
95,56 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SAAB

Uszczelka głowicy do samochodu SAAB 900 I

Uszczelka głowicy do samochodu SAAB 900 I to element montowany między kadłubem a głowicą silnika. Uszczelka zapewnia prawidłowy przepływ chłodziwa między cylindrami oraz właściwy ruch oleju w układzie. Z uwagi na wymagające warunki pracy – ciśnienie do 200 barów oraz temperatury sięgające ponad 2000 stopni Celsjusza, uszczelka głowicy musi charakteryzować się ogromną wytrzymałością. Z czasem uszczelka może utracić swoje właściwości, przez co nie jest w stanie zapewniać odpowiedniego uszczelnienia. Wówczas pojawiają się niepożądane objawy.

Objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą w samochodzie SAAB 900 I

Podstawowym objawem uszkodzonej uszczelki pod głowicą jest szlam widoczny na korku wlewu oleju silnikowego. Jeżeli po odkręceniu korka da się zauważyć brązową maź, to uszczelka nie zapewnia właściwej ochrony, a do oleju przedostaje się płyn chłodniczy. Przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą z rury wydechowej samochodu SAAB 900 I wydobywa się chmura białego dymu. Zauważalny jest również wzrost spalania. Awaria uszczelki powoduje wzrost ciśnienia w układzie smarowania. Efektem tego olej silnikowy jest wypychany, a jego ślady są widoczne na obudowie filtra. Objawem uszczelki pod głowicą samochodu SAAB 900 I są również pęcherzyki powietrza w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego.

Jakie są powody uszkodzenia uszczelki głowicy samochodu SAAB 900 I

Do zniszczenia uszczelki pod głowicą przyczynia się szybka i długotrwała jazda samochodem SAAB 900 I na wysokich obrotach, która powoduje wzrost temperatury oraz ciśnienia powyżej ustalonych norm. Zniszczenie uszczelki może być również spowodowane problemami z układem chłodniczym, w tym stosowaniem chłodziwa niskiej jakości.