4 produkty
Wybierz auto
VIC611132600
Grubość [mm]: 0.6
Średnica [mm]: 81.8
Rozwiń więcej danych
158,43
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
158,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
COR83403248
Strona zabudowy: Z lewej
Grubość [mm]: 0.4
Rozwiń więcej danych
110,16
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
110,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIC611132500
Grubość [mm]: 0.6
Średnica [mm]: 81.8
Rozwiń więcej danych
154,72
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
154,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIC611132700
Grubość [mm]: 0.5
Średnica [mm]: 87
Rozwiń więcej danych
150,37
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
150,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Uszczelka głowicy do samochodu SUBARU XV II to element montowany między kadłubem a głowicą silnika. Uszczelka zapewnia prawidłowy przepływ chłodziwa między cylindrami oraz właściwy ruch oleju w układzie. Z uwagi na wymagające warunki pracy – ciśnienie do 200 barów oraz temperatury sięgające ponad 2000 stopni Celsjusza, uszczelka głowicy musi charakteryzować się ogromną wytrzymałością. Z czasem uszczelka może utracić swoje właściwości, przez co nie jest w stanie zapewniać odpowiedniego uszczelnienia. Wówczas pojawiają się niepożądane objawy.
Podstawowym objawem uszkodzonej uszczelki pod głowicą jest szlam widoczny na korku wlewu oleju silnikowego. Jeżeli po odkręceniu korka da się zauważyć brązową maź, to uszczelka nie zapewnia właściwej ochrony, a do oleju przedostaje się płyn chłodniczy. Przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą z rury wydechowej samochodu SUBARU XV II wydobywa się chmura białego dymu. Zauważalny jest również wzrost spalania. Awaria uszczelki powoduje wzrost ciśnienia w układzie smarowania. Efektem tego olej silnikowy jest wypychany, a jego ślady są widoczne na obudowie filtra. Objawem uszczelki pod głowicą samochodu SUBARU XV II są również pęcherzyki powietrza w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego.
Do zniszczenia uszczelki pod głowicą przyczynia się szybka i długotrwała jazda samochodem SUBARU XV II na wysokich obrotach, która powoduje wzrost temperatury oraz ciśnienia powyżej ustalonych norm. Zniszczenie uszczelki może być również spowodowane problemami z układem chłodniczym, w tym stosowaniem chłodziwa niskiej jakości.