9 produktów
Wybierz auto
Ilość żeber: 5
Średnica wewnętrzna [mm]: 30.5
Rozwiń więcej danych
164,66
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
164,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Dla numeru oe: 06 15 062
Grubość [mm]: 52
Rozwiń więcej danych
121,07
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
121,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Grubość [mm]: 34
Parametr: 6pk
Rozwiń więcej danych
128,05
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
128,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYRKPPL011
Grubość [mm]: 52
Parametr: 6pk
Rozwiń więcej danych
143,13
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
143,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Szerokość [mm]: 51.5
Średnica zewnętrzna [mm]: 144
Rozwiń więcej danych
292,27
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
292,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Grubość [mm]: 52
Ciężar [kg]: 1.18
Rozwiń więcej danych
231,25
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
231,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Grubość [mm]: 34
Ciężar [kg]: 1.83
Rozwiń więcej danych
201,55
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
201,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATTVD1160A
254,80
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
254,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
GATTVD1163
382,11
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
382,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie SAAB 9-5 II, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie SAAB 9-5 II jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu SAAB 9-5 II pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.