🔥 Zgarnij kosmetyk samochodowy za 1 zł ❗ Kod: KOSMETYKZA1

Powiadom mnie o dostępności

Koła pasowe wału korbowego do SAAB 9-5 II

9 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

170,18 zł

Dostawa na jutro

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
143,13 zł

Dostawa na czwartek, 27 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
298,68 zł

Dostawa na czwartek, 27 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Darmowa dostawa
266,48 zł
266,48 zł

Dostawa na czwartek, 27 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
118,15 zł

Dostawa na czwartek, 27 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
209,51 zł

Dostawa na jutro

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
242,04 zł

Dostawa na czwartek, 27 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
124,96 zł

Dostawa na czwartek, 27 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Darmowa dostawa
343,24 zł
343,24 zł

Dostawa na czwartek, 27 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SAAB

Koło pasowe wału korbowego i jego rola w samochodzie SAAB 9-5 II

We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie SAAB 9-5 II, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.

SAAB 9-5 II – objawy awarii koła pasowego wału korbowego

Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie SAAB 9-5 II jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.

Wymiana koła pasowego wału korbowego w pojazdach SAAB 9-5 II – kiedy jest potrzebna?

Diagnostyka samochodu SAAB 9-5 II pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.