4 produkty
Wybierz auto
Materiał: Guma / metal
Średnica zewnętrzna [mm]: 135
Rozwiń więcej danych
169,79
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
169,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 1.52
Wysokość 1 [mm]: 20.1
Rozwiń więcej danych
248,98
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
248,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 1.786
Parametr: 6 pk
Rozwiń więcej danych
244,76
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
244,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0365DPV1123
Ciężar [kg]: 1.5
Wysokość 1 [mm]: 20.1
Rozwiń więcej danych
217,47
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
217,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie SEAT IBIZA V, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie SEAT IBIZA V jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu SEAT IBIZA V pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.