5 produktów
Wybierz auto
0550SZDSGVSQ
Ciężar [kg]: 2.231
256,74
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
256,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
0550SZDSSQ416
Ciężar [kg]: 1.768
Ilość: 1
272,39
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
272,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wysokość [mm]: 46
Średnica wewnętrzna [mm]: 32
Rozwiń więcej danych
108,85
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
108,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV122806
Wysokość [mm]: 46
Średnica wewnętrzna [mm]: 32
Rozwiń więcej danych
163,62
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
163,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV122804
Wysokość [mm]: 28
Średnica wewnętrzna [mm]: 30
Rozwiń więcej danych
136,27
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
136,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
We współczesnych pojazdach, gdzie istotne jest przekazywanie energii z silnika nie tylko na koła pojazdu, ale i do wielu różnych układów, powszechnym rozwiązaniem jest stosowanie koła pasowego wału korbowego. W samochodzie SUZUKI VITARA I, koło pasowe wału korbowego odpowiada nie tylko za przekazywanie energii z wału za pomocą paska do alternatora czy układu klimatyzacji, ale jest także odpowiedzialne za tłumienie wibracji powstających podczas rozpędzania i spowalniania wału.
Ze względu na swoją wielozadaniowość, koło pasowe wału korbowego w samochodzie SUZUKI VITARA I jest narażone na duże obciążenia podczas pracy. Może zatem dojść do jego zużycia eksploatacyjnego. Najczęściej ulega mu element tłumiący drgania. Niesprawność koła pasowego wału korbowego objawia się najczęściej zwiększonymi wibracjami silnika, zarówno podczas jazdy, jak i na biegu jałowym. Problemowi towarzyszy także zwykle charakterystyczny odgłos, określany przez kierowców jako buczenie.
Diagnostyka samochodu SUZUKI VITARA I pod kątem uszkodzenia koła pasowego wału korbowego powinna odbyć się w jak najkrótszym czasie po zaobserwowaniu powyżej opisanych objawów. Jazda z niesprawnym kołem może przyczynić się z czasem do pogorszenia stanu elementów innych układów – m.in. rozrządu, alternatora czy skrzyni biegów. Rozwiązaniem jest wymiana koła pasowego wału korbowego na nowe. Warto jednak pamiętać o tym, by wraz z kołem wymienić także pasek osprzętu oraz jego napinacz, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.