🔥 -5% na części układu zawieszenia! Kod: WAHACZE5

Powiadom mnie o dostępności

Korki wlewu oleju do KIA RIO

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

23,94 zł
23,94 zł

Dostawa na piątek, 24 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
22,16 zł
22,16 zł

Dostawa na jutro

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Wybierz generację KIA

Części zamienne do KIA

Korek wlewu oleju w samochodzie KIA RIO – do czego służy?

Korek wlewu oleju w samochodzie KIA RIO to niewielki element, który wbrew pozorom pełni bardzo ważną funkcję. Jest on integralną częścią całego układu silnikowego i odpowiada za zabezpieczenie silnika przed przedostaniem się do niego szkodliwych substancji i różnego rodzaju niespodziewanych obiektów. Z tego powodu korek wlewu oleju jest niezbędną częścią wyposażenia auta KIA RIO, a jego brak może powodować wiele problemów.

KIA RIO – dlaczego korek wlewu oleju jest tak ważny?

Warto pamiętać, że podczas jazdy zarówno silnik, jak i sam olej nagrzewają się do bardzo wysokich temperatur. W efekcie olej może przedostawać się na zewnątrz. Korek wlewu oleju w samochodzie KIA RIO skutecznie zabezpiecza przed takim zdarzeniem – istotne jest jednak zadbanie o jego dopasowanie i szczelność. Tylko wtedy będzie mógł efektywnie chronić wszystkie elementy pod maską przed zabrudzeniem i uszkodzeniem, a dodatkowo zabezpieczać silnik przed utratą zbyt dużej ilości oleju.

Kiedy wymienić korek wlewu oleju w aucie KIA RIO?

Choć problemy z tym komponentem występują dość rzadko, w niektórych sytuacjach niezbędna może okazać się wymiana korka wlewu oleju w samochodzie KIA RIO. Ważne jest kontrolowanie co jakiś czas jego stanu i szczelności. Kluczowym sygnałem ostrzegawczym będą problemy z odpowiednim dokręcaniem korka. Wtedy nie pozostaje nic innego, jak zakup nowego elementu i wymiana – można wykonać to samodzielnie lub udać się do profesjonalnego warsztatu. Sam koszt korka jest dość niewielki i zazwyczaj mieści się w zakresie 15–60 zł.