19 produktów
Wybierz auto
Nr art: KOL800001810025
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: KOL800001810050
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAL08176N1
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0515800001810000
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: KOL800001911050
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: KOL800001911025
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 05030870260000
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 05030870420000
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: GET0810650000
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 05030813130000
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 05030813290000
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0515800001911000
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MAL08272N1
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAL08272N2
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 047608272N0
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 047608121N0
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 047608169N0
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAL08176N0
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAL08176N2
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Pierścienie tłokowe w aucie BMW 3 E30 znajdują się w obrębie spalinowego silnika tłokowego i odpowiadają za zapewnienie dostatecznej szczelności pomiędzy skrzynią korbową a komorą spalania. Oprócz tego pełnią jeszcze jedną funkcję – odprowadzają olej gromadzący się na ścianach cylindrów. W efekcie kontrolują zużycie oleju przez jednostkę napędową, pozwalając zapewnić poprawną pracę całego układu oraz bezproblemową jazdę.
Pierścienie tłokowe w samochodzie BMW 3 E30 wyposażone są w specjalną szczelinę, której zadaniem jest zapewnienie łatwego montażu na cylindrze. Jest to niezwykle ważne, ponieważ aby pierścień tłokowy dobrze spełniał swoją funkcję, musi idealnie przylegać do powierzchni roboczej. Im mniejszy luz, w którym gromadzi się cienka warstwa oleju, tym lepiej. W poprawnej pracy pierścieni tłokowych w aucie BMW 3 E30 liczy się również siła, z jaką tłok naciska na ścianki cylindra. Same pierścienie wytwarzane są z żeliwa, które bardzo dobrze zachowuje się w obecności innych materiałów oraz świetnie nadaje się do pokrycia powłokami zwiększającymi trwałość.
Obecnie wyróżnia się trzy typy pierścieni tłokowych, które różnią się od siebie zastosowaniem. Pierwszym typem są pierścienie tłokowe zgarniające, które odpowiadają za zbieranie oleju z tulei cylindra. Kolejny rodzaj to pierścienie tłokowe uszczelniające, chroniące przed przedostawaniem się spalin do tłoków i skrzyni korbowej. Ostatni rodzaj to pierścienie tłokowe kompresyjno-zgarniające – ich zadaniem jest wspomaganie pierścienia uszczelniającego oraz, podobnie jak w przypadku innych typów, usuwanie nadmiaru oleju.