10 produktów
Wybierz auto
Nr art: 047603924N0
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 0515800003710000
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 05030815200000
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 05030815200700
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MAL03924N2
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MAL03924N1
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MAL03996N0
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MAL03996N1
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 05030810550000
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 0515800052510000
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Pierścienie tłokowe w aucie LADA NIVA znajdują się w obrębie spalinowego silnika tłokowego i odpowiadają za zapewnienie dostatecznej szczelności pomiędzy skrzynią korbową a komorą spalania. Oprócz tego pełnią jeszcze jedną funkcję – odprowadzają olej gromadzący się na ścianach cylindrów. W efekcie kontrolują zużycie oleju przez jednostkę napędową, pozwalając zapewnić poprawną pracę całego układu oraz bezproblemową jazdę.
Pierścienie tłokowe w samochodzie LADA NIVA wyposażone są w specjalną szczelinę, której zadaniem jest zapewnienie łatwego montażu na cylindrze. Jest to niezwykle ważne, ponieważ aby pierścień tłokowy dobrze spełniał swoją funkcję, musi idealnie przylegać do powierzchni roboczej. Im mniejszy luz, w którym gromadzi się cienka warstwa oleju, tym lepiej. W poprawnej pracy pierścieni tłokowych w aucie LADA NIVA liczy się również siła, z jaką tłok naciska na ścianki cylindra. Same pierścienie wytwarzane są z żeliwa, które bardzo dobrze zachowuje się w obecności innych materiałów oraz świetnie nadaje się do pokrycia powłokami zwiększającymi trwałość.
Obecnie wyróżnia się trzy typy pierścieni tłokowych, które różnią się od siebie zastosowaniem. Pierwszym typem są pierścienie tłokowe zgarniające, które odpowiadają za zbieranie oleju z tulei cylindra. Kolejny rodzaj to pierścienie tłokowe uszczelniające, chroniące przed przedostawaniem się spalin do tłoków i skrzyni korbowej. Ostatni rodzaj to pierścienie tłokowe kompresyjno-zgarniające – ich zadaniem jest wspomaganie pierścienia uszczelniającego oraz, podobnie jak w przypadku innych typów, usuwanie nadmiaru oleju.