3 produkty
Wybierz auto
MAL007RS101170N0
Średnica cylindra [mm]: 78
Numer komponentu: 1. r 1.2 n
Rozwiń więcej danych
61,32
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
61,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GET0842930010
Średnica cylindra [mm]: 79.5
Numer komponentu: 1.5mm 001 gdc p kv4, 1.5mm 005 p f12/f14, 2.0mm 231lkz crp g13
Rozwiń więcej danych
158,74
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
158,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GET0844020010
Średnica cylindra [mm]: 78
Numer komponentu: 1.2mm 001if nt st, 1.2mm 026 p goe13, 2.5mm 712 nt st
Rozwiń więcej danych
60,43
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
60,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Pierścienie tłokowe w aucie SUZUKI VITARA III znajdują się w obrębie spalinowego silnika tłokowego i odpowiadają za zapewnienie dostatecznej szczelności pomiędzy skrzynią korbową a komorą spalania. Oprócz tego pełnią jeszcze jedną funkcję – odprowadzają olej gromadzący się na ścianach cylindrów. W efekcie kontrolują zużycie oleju przez jednostkę napędową, pozwalając zapewnić poprawną pracę całego układu oraz bezproblemową jazdę.
Pierścienie tłokowe w samochodzie SUZUKI VITARA III wyposażone są w specjalną szczelinę, której zadaniem jest zapewnienie łatwego montażu na cylindrze. Jest to niezwykle ważne, ponieważ aby pierścień tłokowy dobrze spełniał swoją funkcję, musi idealnie przylegać do powierzchni roboczej. Im mniejszy luz, w którym gromadzi się cienka warstwa oleju, tym lepiej. W poprawnej pracy pierścieni tłokowych w aucie SUZUKI VITARA III liczy się również siła, z jaką tłok naciska na ścianki cylindra. Same pierścienie wytwarzane są z żeliwa, które bardzo dobrze zachowuje się w obecności innych materiałów oraz świetnie nadaje się do pokrycia powłokami zwiększającymi trwałość.
Obecnie wyróżnia się trzy typy pierścieni tłokowych, które różnią się od siebie zastosowaniem. Pierwszym typem są pierścienie tłokowe zgarniające, które odpowiadają za zbieranie oleju z tulei cylindra. Kolejny rodzaj to pierścienie tłokowe uszczelniające, chroniące przed przedostawaniem się spalin do tłoków i skrzyni korbowej. Ostatni rodzaj to pierścienie tłokowe kompresyjno-zgarniające – ich zadaniem jest wspomaganie pierścienia uszczelniającego oraz, podobnie jak w przypadku innych typów, usuwanie nadmiaru oleju.