20 produktów
Wybierz auto
Nr art: FAIOP329
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TOP116212
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: JPG1113150800
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: TOP115896
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FEB177334
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: SWA33104046
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: VAIV102666
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BGALP9652
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 042230945954
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: JPG1113150700
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAIOP373
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FEB102735
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: INA558006910
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: SAS3656022
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TOP116580
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAIOP378AUX
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FAIOP334
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040145954
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FEB102505
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: HEPOP5502
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Rola pompy oleju w każdym samochodzie z silnikiem spalinowym jest niezwykle istotna. Podzespół ten jest odpowiedzialny za prawidłowe smarowanie silnika podczas jego pracy. W samochodzie VW TRANSPORTER VI pompa oleju zasysa olej z miski olejowej i za sprawą wygenerowanego ciśnienia rozprowadza go po całej jednostce. Tzw. film olejowy jest niezbędny do prawidłowej pracy silnika oraz jego długiej żywotności.
Pompa oleju jest odpowiedzialna za zapewnienie stałego przepływu oleju i prawidłowe ciśnienie w silniku. Kiedy przestaje spełniać swoją funkcję, konsekwencje mogą być poważne – w skrajnych wypadkach może dojść nawet do zatarcia się silnika. Na szczęście we współczesnych samochodach takich jak VW TRANSPORTER VI o nagłym spadku ciśnienia oleju poinformuje nas czerwona kontrolka na desce rozdzielczej. Kontrolka ostrzegawcza ciśnienia oleju może zaświecić się z różnych przyczyn – nie zawsze winna jest wada pompy oleju. Popularną usterką jest np. uszkodzenie czujnika ciśnienia oleju, które generuje takie same objawy.
Komunikatu o niewłaściwym ciśnieniu oleju nigdy nie należy ignorować. Najlepiej przerwać jazdę i poddać pojazd szczegółowej diagnostyce w warsztacie naprawczym. Jeżeli po pojawieniu się ostrzeżenia od warsztatu naprawczego dzieli nas duży dystans, powinniśmy rozważyć holowanie pojazdu. Kiedy sprawdzenie pompy oleju w samochodzie VW TRANSPORTER VI wykaże jej rozszczelnienie lub zatarcie, konieczna będzie wymiana pompy na nowy element. Na rynku podejmowane są próby regeneracji pomp olejowych, jednak aby zabezpieczyć się przed kolejną możliwą awarią, najlepiej wybrać produkt fabrycznie nowy.