31 produktów
Wybierz auto
Nr art: KOL50007550
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 051550007563
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0479206543
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 040117105
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0445420011810
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: KOL50006094
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 051550007551
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 051550007564
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 051550007566
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: AJU85010900
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: TOP201233
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: TOP205570
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: BGAHL5398
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 051550007557
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 051550007558
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: BGAHL6315
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0487130106210
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: AUT130106410
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: AEEFOL107
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: AEEFOL199
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Popychacze zaworowe pełnią niezwykle istotną funkcję w konstrukcjach silników spalinowych, wykorzystywanych w pojazdach. Ich zadaniem jest wprawianie w ruch zaworów, biorących bezpośredni udział w procesie spalania i odprowadzania spalin. Popychacze zaworowe w samochodzie OPEL ZAFIRA A są wprawiane w ruch przez wałek rozrządu – ich praca musi być zsynchronizowana z pracą tłoków.
Pomiędzy krzywką wałka rozrządu (bezpośrednio napędzającą popychacz) a popychaczem musi występować odpowiedni dystans, czyli tzw. luz zaworowy. Części te nie mogą dolegać do siebie ściśle, gdyż mogłyby uszkodzić się, kiedy pod wpływem wysokiej temperatury wzrasta ich objętość. We współczesnych samochodach, luz zaworowy jest realizowany mechanicznie bądź hydraulicznie. Hydrauliczne popychacze automatycznie korygują pojawiające się z czasem zmiany luzu zaworowego do parametrów fabrycznych. W przypadku popychaczy mechanicznych należy robić to manualnie w określonych interwałach kilometrowych.
W przypadku samochodu OPEL ZAFIRA A, podobnie jak w większości współczesnych pojazdów, może dojść do sytuacji, w której luz zaworowy stanie się zbyt duży lub zbyt mały. Potencjalne przyczyny bywają różne – duży przebieg, słaba jakość środka smarnego, intensywna eksploatacja auta. Jeżeli silnik samochodu OPEL ZAFIRA A pracuje nierównomiernie i brakuje mu mocy podczas jazdy, powodem może być zbyt mały luz zaworowy, jeżeli zaś słyszymy metaliczne odgłosy pochodzące z silnika, kiedy jest on rozgrzany – luz zaworowy może być zbyt duży. Wówczas należy przeprowadzić dokładną diagnostykę silnika. Jeżeli popychacze zaworowe są uszkodzone, nie da się ustawić optymalnego luzu. Należy wówczas wymienić je na nowe.