9 produktów
Wybierz auto
040117105
Grubość [mm]: 26.5
Ciężar [kg]: 0.06
Rozwiń więcej danych
24,37
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
24,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ETEZH0052
Dla numeru oe: 90348473
Tryb pracy: Hydrauliczny
26,41
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
26,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGAHL6315
Tryb pracy: Hydrauliczny
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 32
40,54
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
40,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FAIBFS86S
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ilość: 1
37,63
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
37,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0460PI060021
Średnica [mm]: 33
Wysokość [mm]: 24
Rozwiń więcej danych
28,12
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
28,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
AEEFOL107
Tryb pracy: Hydrauliczny
33,62
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
33,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
AEEFOL153
Tryb pracy: Hydrauliczny
39,06
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
39,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0445420005910
Wysokość [mm]: 26
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
29,59
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
29,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGAHL6330
Tryb pracy: Hydrauliczny
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 33
31,68
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
31,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Popychacze zaworowe pełnią niezwykle istotną funkcję w konstrukcjach silników spalinowych, wykorzystywanych w pojazdach. Ich zadaniem jest wprawianie w ruch zaworów, biorących bezpośredni udział w procesie spalania i odprowadzania spalin. Popychacze zaworowe w samochodzie SAAB 900 są wprawiane w ruch przez wałek rozrządu – ich praca musi być zsynchronizowana z pracą tłoków.
Pomiędzy krzywką wałka rozrządu (bezpośrednio napędzającą popychacz) a popychaczem musi występować odpowiedni dystans, czyli tzw. luz zaworowy. Części te nie mogą dolegać do siebie ściśle, gdyż mogłyby uszkodzić się, kiedy pod wpływem wysokiej temperatury wzrasta ich objętość. We współczesnych samochodach, luz zaworowy jest realizowany mechanicznie bądź hydraulicznie. Hydrauliczne popychacze automatycznie korygują pojawiające się z czasem zmiany luzu zaworowego do parametrów fabrycznych. W przypadku popychaczy mechanicznych należy robić to manualnie w określonych interwałach kilometrowych.
W przypadku samochodu SAAB 900, podobnie jak w większości współczesnych pojazdów, może dojść do sytuacji, w której luz zaworowy stanie się zbyt duży lub zbyt mały. Potencjalne przyczyny bywają różne – duży przebieg, słaba jakość środka smarnego, intensywna eksploatacja auta. Jeżeli silnik samochodu SAAB 900 pracuje nierównomiernie i brakuje mu mocy podczas jazdy, powodem może być zbyt mały luz zaworowy, jeżeli zaś słyszymy metaliczne odgłosy pochodzące z silnika, kiedy jest on rozgrzany – luz zaworowy może być zbyt duży. Wówczas należy przeprowadzić dokładną diagnostykę silnika. Jeżeli popychacze zaworowe są uszkodzone, nie da się ustawić optymalnego luzu. Należy wówczas wymienić je na nowe.