Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
6 produktów
Wybierz auto
PIE709730000
450,74
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
450,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT60401
Grubość [mm]: 45
Szerokość [mm]: 45
Rozwiń więcej danych
298,26
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
298,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYEGRFR026A
Grubość [mm]: 45
Szerokość [mm]: 45
Rozwiń więcej danych
239,05
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
239,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Grubość [mm]: 45
Szerokość [mm]: 45
Rozwiń więcej danych
209,40
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
209,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV14SKV133
Ciężar [kg]: 0.73
293,95
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
293,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
PIE724809940
Napięcie [v]: 12
Tryb pracy: Elektryczny
Rozwiń więcej danych
1 190,65
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
1 190,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
FORD KUGA I wykorzystuje chłodnicę w układzie EGR, dzięki czemu może obniżać temperaturę spalin przed ich ponownym wprowadzeniem do komory spalania. W efekcie zwiększa się gęstość spalin, co poprawia wydajność układu EGR i zmniejsza emisję szkodliwych związków do atmosfery. Schłodzone spaliny o wyższej gęstości obniżają też temperaturę w komorze spalania, co poprawia wydajność chłodzenia silnika. Awaria chłodnicy EGR może powodować problemy, które prowadzą do poważniejszych uszkodzeń oraz niepotrzebnych wydatków.
Spaliny przepływające przez chłodnicę w układzie EGR samochodu FORD KUGA I są transportowane kanałami, które od drugiej strony mają kontakt z płynem chłodniczym. W efekcie nadmiar temperatury ze spalin jest przekazywany poprzez ścianki kanałów do płynu chłodniczego. Gdy schładzanie spalin jest zbędne – np. przed osiągnięciem temperatury roboczej silnika lub w trakcie wypalania filtra DPF, układ wykorzystuje kanały obejściowe do transportu spalin. Dzięki temu nie obniżają one temperatury podzespołów w sytuacjach, gdy stanowi to utrudnienie ich pracy.
Chłodnica spalin nie jest uznawana za część eksploatacyjną – nie ma sztywno określonego okresu wymiany tego podzespołu w aucie FORD KUGA I. Spaliny są jednak żrące, przez co z czasem ścianki kanałów do ich transportu ulegają osłabieniu. Z drugiej strony ścianki mają kontakt z płynem chłodniczym – niewłaściwy środek może powodować ogniska korozji. W efekcie może dojść do rozszczelnienia chłodnicy spalin.
Uszkodzona chłodnica EGR w samochodzie FORD KUGA I powoduje przedostawanie się spalin do płynu chłodniczego – ciśnienie w układzie wydechowym przewyższa ciśnienie w układzie chłodzenia. Wówczas objawy awarii mogą być mylące i mogą zostać uznane za efekt pękniętej uszczelki pod głowicą, co prowadzi do zbędnych i dosyć wysokich wydatków. Dlatego po wykryciu spalin w płynie chłodniczym samochodu FORD KUGA I warto przeprowadzić również diagnostykę chłodnicy spalin przed podjęciem dalszych działań.