8 produktów
Wybierz auto
FASFT60422
Masa [g]: 610
243,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
243,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV14SKV125
Ciężar [kg]: 1.02
284,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
284,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
Grubość [mm]: 54
Szerokość [mm]: 54
Rozwiń więcej danych
208,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
208,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV14SKV124
Ciężar [kg]: 0.97
249,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
249,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Gwarancja: 5 lat gwarancji
520,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
520,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT60402
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez uszczelnień
Masa [g]: 608
Rozwiń więcej danych
233,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
233,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYEGRFR021A
314,78
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
314,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
ABA12100004
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez zaworu agr
235,37
zł/szt.
Kraków: pon. 10.03
U ciebie: pon. 10.03
235,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
PEUGEOT 206 wykorzystuje chłodnicę w układzie EGR, dzięki czemu może obniżać temperaturę spalin przed ich ponownym wprowadzeniem do komory spalania. W efekcie zwiększa się gęstość spalin, co poprawia wydajność układu EGR i zmniejsza emisję szkodliwych związków do atmosfery. Schłodzone spaliny o wyższej gęstości obniżają też temperaturę w komorze spalania, co poprawia wydajność chłodzenia silnika. Awaria chłodnicy EGR może powodować problemy, które prowadzą do poważniejszych uszkodzeń oraz niepotrzebnych wydatków.
Spaliny przepływające przez chłodnicę w układzie EGR samochodu PEUGEOT 206 są transportowane kanałami, które od drugiej strony mają kontakt z płynem chłodniczym. W efekcie nadmiar temperatury ze spalin jest przekazywany poprzez ścianki kanałów do płynu chłodniczego. Gdy schładzanie spalin jest zbędne – np. przed osiągnięciem temperatury roboczej silnika lub w trakcie wypalania filtra DPF, układ wykorzystuje kanały obejściowe do transportu spalin. Dzięki temu nie obniżają one temperatury podzespołów w sytuacjach, gdy stanowi to utrudnienie ich pracy.
Chłodnica spalin nie jest uznawana za część eksploatacyjną – nie ma sztywno określonego okresu wymiany tego podzespołu w aucie PEUGEOT 206. Spaliny są jednak żrące, przez co z czasem ścianki kanałów do ich transportu ulegają osłabieniu. Z drugiej strony ścianki mają kontakt z płynem chłodniczym – niewłaściwy środek może powodować ogniska korozji. W efekcie może dojść do rozszczelnienia chłodnicy spalin.
Uszkodzona chłodnica EGR w samochodzie PEUGEOT 206 powoduje przedostawanie się spalin do płynu chłodniczego – ciśnienie w układzie wydechowym przewyższa ciśnienie w układzie chłodzenia. Wówczas objawy awarii mogą być mylące i mogą zostać uznane za efekt pękniętej uszczelki pod głowicą, co prowadzi do zbędnych i dosyć wysokich wydatków. Dlatego po wykryciu spalin w płynie chłodniczym samochodu PEUGEOT 206 warto przeprowadzić również diagnostykę chłodnicy spalin przed podjęciem dalszych działań.