41 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0510240185
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: HEL6PU009121321
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX240186
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040140772
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03540232103097
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERR550002
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FASFT75526
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: OPM08S157
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 046379171
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ABA12005032
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ABA12005048
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NTYECPAR000
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MEA87336
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FASFT75503
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0396SS11146
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NTYECPAR011
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0479207068
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TOP207847
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: VAL366442
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 040128129
Dostawa na piątek, 28 czerwca
W samochodzie FIAT PANDA II, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów FIAT PANDA II z silnikami benzynowymi).
Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie FIAT PANDA II czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach FIAT PANDA II sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.
Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach FIAT PANDA II nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.