Powiadom mnie o dostępności

Czujnik położenia wałka rozrządu do PEUGEOT 806

35 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Napięcie [V]: 12, Kolor: szary, Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Ilość biegunów: 3, Artykuł uzu...
76,06 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
82,64 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 3, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewodu, Kształ...
56,78 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Kolor: szary, czarny/biały
57,92 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 54.5, Ciężar [kg]: 0.02, Ilość połączeń: 3, Zdjęcie producenta: 1
100,59 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
150,41 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.021, Wymagana ilość: 1, Ilość połączeń: 3
49,71 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 54.5, Ciężar [kg]: 0.02, Ilość połączeń: 3, Zdjęcie producenta: 1
95,66 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 55.5, Ciężar [kg]: 0.021, Ilość połączeń: 3, Zdjęcie producenta: 1
74,79 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 3, Kolor obudowy: biały
71,40 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
43,63 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 55.5, Ciężar [kg]: 0.021, Ilość połączeń: 3, Zdjęcie producenta: 1
72,48 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
152,46 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
114,94 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Jakość: EQUIVALENT, Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Ilość biegunów: 3, Głębokość zabudowy ...
92,89 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Ilość biegunów: 3
137,78 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Opcja wyposażenia: Hall Effect, Jakość: OE, Kolor: szary, Ilość biegunów: 3
123,49 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Kolor: szary
34,26 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 3, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewodu, Kształ...
60,26 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
56,38 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do PEUGEOT

Czujnik położenia wałka rozrządu w samochodzie PEUGEOT 806 – funkcja

W samochodzie PEUGEOT 806, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów PEUGEOT 806 z silnikami benzynowymi).

PEUGEOT 806 – objawy awarii czujnika położenia wałka rozrządu

Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie PEUGEOT 806 czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach PEUGEOT 806 sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.

Wymiana czujnika położenia wałka rozrządu w samochodzie PEUGEOT 806

Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach PEUGEOT 806 nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.