13 produktów
Wybierz auto
Producenci
HEP217012
Ilość zębów: 36
Sterowanie silnika: Łańcuch
Rozwiń więcej danych
569,33
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
569,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 36
Strona zabudowy: Strona wylotowa
Rozwiń więcej danych
283,68
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
283,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
212,88
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
212,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
227,16
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
227,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
221,33
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
221,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
257,00
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
257,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADBP740055
Strona zabudowy: Strona wylotowa
Ciężar [kg]: 1.176
Rozwiń więcej danych
467,93
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
467,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEP217017
Ilość zębów: 36
Sterowanie silnika: Łańcuch
Rozwiń więcej danych
603,46
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
603,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYRKZTY002
Ilość zębów: 36
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
Rozwiń więcej danych
231,33
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
231,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYRKZTY003
Ilość zębów: 36
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
Rozwiń więcej danych
223,59
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
223,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYRKZTY004
Ilość zębów: 36
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
Rozwiń więcej danych
212,64
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
212,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADBP740056
Strona zabudowy: Strona wylotowa
Ciężar [kg]: 1.034
Rozwiń więcej danych
553,33
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
553,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV39SKV504
211,99
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
211,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Koło zmiennych faz rozrządu to element osadzony na wałku, którego zadaniem jest kontrola czasu otwarcia zaworów. Takie działanie pozwala na sprawne regulowanie faz rozrządu, co z kolei wpływa na elastyczność silnika i mniejsze zużycie paliwa. Element ten w samochodach TOYOTA RAV 4 jest sterowany ciśnieniem oleju – z tego względu niezwykle ważne jest stosowanie produktów o odpowiednio wysokiej jakości. Nieodpowiednie oleje mogą w sporym stopniu przyczynić się do przedwczesnego zużycia koła zmiennych faz rozrządu.
Zalecenia producenta w tej kwestii są dość jasne – należy robić to wraz z wymianą kompletu napędu rozrządu. Będzie to potrzebne także wtedy, gdy zaobserwujemy pewne niepokojące objawy. Najbardziej charakterystycznym z nich jest klekotanie silnika, do którego mogą dochodzić także problemy z uruchomieniem pojazdu TOYOTA RAV 4, wzrost zużycia paliwa i spadek mocy. Wszystkie z tych symptomów powinny być jasnym sygnałem dla kierowcy, że należy udać się do warsztatu, by nie doprowadzić do znacznie poważniejszej usterki.
Zużywanie się koła zmiennych faz rozrządu w samochodzie TOYOTA RAV 4 to naturalny proces – jest to jeden z elementów eksploatacyjnych auta. Można jednak w prosty sposób wydłużyć jego trwałość. Przede wszystkim należy stosować olej wysokiej jakości i na bieżąco kontrolować jego poziom; najlepiej zadbać o to, by jego ilość znajdowała się w górnym zakresie referencyjnym.