10 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0341505366
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 041820015457B
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0340813440300
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 040111809
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TOP720103
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 041715014700
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040111810
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TOP720104
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 041812001192B
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0340812624410
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
W samochodzie PEUGEOT 106 I uszczelniacz wałka rozrządu pełni niezwykle ważną rolę. Chroni przed wyciekiem oleju w strategicznym miejscu, gdyż olej spod wałka może zanieczyścić pasek rozrządu i inne elementy całego układu, co ma znaczący wpływ na ich przyspieszone zużycie. Uszczelniacz wałka rozrządu to niewielki, silikonowo lub silikonowo-kauczukowy element w kształcie okręgu.
Uszczelniacz wałka rozrządu jest popularnie nazywany także simeringiem. W samochodzie PEUGEOT 106 I, podobnie jak w większości samochodów osobowych, ten element należy wymienić natychmiast po stwierdzeniu braku jego szczelności. Wszelkie ślady oleju, spękania na powierzchni simeringu, czy też widoczne uszkodzenia mechaniczne kwalifikują część do wymiany na nową.
Aby przeprowadzić wymianę uszczelniacza wałka rozrządu w samochodzie PEUGEOT 106 I, należy uprzednio zdemontować pasek rozrządu. Z tego powodu zaleca się profilaktyczną wymianę simeringu, podczas okresowej wymiany paska. Uszczelniacz należy zdemontować za pomocą specjalnego narzędzia, aby nie uszkodzić miejsca jego osadzenia oraz wałka rozrządu. Nowy element należy umiejętnie wcisnąć w miejsce osadzenia na odpowiednią głębokość (zgodnie z instrukcją producenta pojazdu bądź pozycją wcześniej zdemontowanego simeringu).