Powiadom mnie o dostępności

Tłoki do BMW 5 E39

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: NUR8742530000

Tłok NÜRAL 87-425300-00

Długość [mm]: 47.6, średnica cylindra [mm]: 84, sworzeń o śr. [mm]: 22, Numer komponentu: 08-4...
291,00 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: MAL0831301

Tłok MAHLE 083 13 01

Długość [mm]: 48.32, średnica cylindra [mm]: 84.25, Artykuł uzupełniający / informacja uzupe�...
438,45 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NUR8742530700

Tłok NÜRAL 87-425307-00

Długość [mm]: 47.6, średnica cylindra [mm]: 84.5, sworzeń o śr. [mm]: 22, Numer komponentu: 08...
294,55 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do BMW

Tłok w samochodzie BMW 5 E39 – do czego służy?

Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie BMW 5 E39 zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.

Jak działa tłok w autach BMW 5 E39?

Zasada działania tłoka w samochodzie BMW 5 E39 jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.

Tłok w samochodzie BMW 5 E39 – najczęstsze uszkodzenia

Tłok w samochodzie BMW 5 E39 może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.