Powiadom mnie o dostępności

Tłoki do FIAT PUNTO EVO

12 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: NUR8742560000

Tłok NÜRAL 87-425600-00

Długość [mm]: 62.43, średnica cylindra [mm]: 69.6, obrobiony mechanicznie: z wybraniem / wycięc...
357,46 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NUR8742560600

Tłok NÜRAL 87-425606-00

Długość [mm]: 62.43, średnica cylindra [mm]: 70, obrobiony mechanicznie: z wybraniem / wycięcie...
355,72 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NUR8743570000

Tłok NÜRAL 87-435700-00

Długość [mm]: 62.43, średnica cylindra [mm]: 69.6, obrobiony mechanicznie: z wybraniem / wycięc...
300,00 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: ETEPM013140

Tłok ET ENGINETEAM PM013140

średnica cylindra [mm]: 72.4, Wielkość kompresji [mm]: 26.8, średnica wyżłobienia [mm]: 61.5, ...
369,37 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: KOL41289600

Tłok KOLBENSCHMIDT 41289600

Długość [mm]: 63.43, otwór o śr [mm]: 69.6, Ilość: 3, sworzeń o śr. [mm]: 23, Numer kompone...
279,26 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: MAL0102902

Tłok MAHLE 010 29 02

Długość [mm]: 49, średnica cylindra [mm]: 72.4, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełnia...
370,24 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: MAL0102901

Tłok MAHLE 010 29 01

Długość [mm]: 49, średnica cylindra [mm]: 72.2, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełnia...
326,87 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: KOL41754610

Tłok KOLBENSCHMIDT 41754610

Długość [mm]: 48, otwór o śr [mm]: 71.2, sworzeń o śr. [mm]: 17.98, Numer seryjny: 070182, Wi...
226,21 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: KOL41288600

Tłok KOLBENSCHMIDT 41288600

Długość [mm]: 62.43, otwór o śr [mm]: 69.6, Ilość: 3, sworzeń o śr. [mm]: 23, Numer kompone...
394,71 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 05607135640000

Tłok NE 7135640000

Długość [mm]: 63.43, otwór o śr [mm]: 69.6, sworzeń o śr. [mm]: 23, Wielkość kompresji [mm]...
184,62 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 051540659600

Tłok KOLBENSCHMIDT 40659600

Długość [mm]: 62.43, otwór o śr [mm]: 69.6, Ilość: 3, sworzeń o śr. [mm]: 23, Numer kompone...
273,98 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: MAL011PI00117000

Tłok MAHLE 011 PI 00117 000

Długość [mm]: 62.4, średnica cylindra [mm]: 69.6, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełn...
260,03 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FIAT

Tłok w samochodzie FIAT PUNTO EVO – do czego służy?

Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie FIAT PUNTO EVO zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.

Jak działa tłok w autach FIAT PUNTO EVO?

Zasada działania tłoka w samochodzie FIAT PUNTO EVO jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.

Tłok w samochodzie FIAT PUNTO EVO – najczęstsze uszkodzenia

Tłok w samochodzie FIAT PUNTO EVO może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.