4 produkty
Wybierz auto
516,41
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
516,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
633,73
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
633,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAL001PI00133001
Długość [mm]: 75.5
Średnica cylindra [mm]: 83.25
Rozwiń więcej danych
316,46
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
316,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAL001PI00133002
Długość [mm]: 75.5
Średnica cylindra [mm]: 83.5
Rozwiń więcej danych
346,49
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
346,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie MERCEDES-BENZ GLC zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.
Zasada działania tłoka w samochodzie MERCEDES-BENZ GLC jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.
Tłok w samochodzie MERCEDES-BENZ GLC może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.