Powiadom mnie o dostępności

Tłoki do OPEL ZAFIRA A

13 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: MAL0122003

Tłok MAHLE 012 20 03

Długość [mm]: 54.13, średnica cylindra [mm]: 86.5, Artykuł uzupełniający / informacja uzupeł...
437,88 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: MAL0121200

Tłok MAHLE 012 12 00

Długość [mm]: 48.2, średnica cylindra [mm]: 79, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełnia...
182,98 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: ETEPM006700

Tłok ET ENGINETEAM PM006700

Długość [mm]: 44.7, średnica cylindra [mm]: 80.5, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełn...
283,22 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 051540380600

Tłok KOLBENSCHMIDT 40380600

Długość [mm]: 50.2, otwór o śr [mm]: 79, Ilość: 3, sworzeń o śr. [mm]: 18, Numer komponentu...
195,32 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: MAL0120701

Tłok MAHLE 012 07 01

Długość [mm]: 70.8, średnica cylindra [mm]: 84.5, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełn...
424,92 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 051599741610

Tłok KOLBENSCHMIDT 99741610

Długość [mm]: 44.7, otwór o śr [mm]: 81, Ilość: 3, sworzeń o śr. [mm]: 18, Numer komponentu...
267,21 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 48, średnica cylindra [mm]: 79, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniaj�...
243,16 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 051599741601

Tłok KOLBENSCHMIDT 99741601

Długość [mm]: 44.7, otwór o śr [mm]: 80.5, Ilość: 3, sworzeń o śr. [mm]: 18, Numer komponen...
267,17 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 47.7, średnica cylindra [mm]: 79.5, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełn...
243,16 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: MAL0122300

Tłok MAHLE 012 23 00

Długość [mm]: 51.42, średnica cylindra [mm]: 79, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełni...
454,89 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NUR8714120000

Tłok NÜRAL 87-141200-00

Długość [mm]: 44.7, średnica cylindra [mm]: 80.5, sworzeń o śr. [mm]: 18, Artykuł uzupełniaj...
261,61 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 48.2, średnica cylindra [mm]: 79.5, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełn...
197,14 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: MAL0122000

Tłok MAHLE 012 20 00

Długość [mm]: 54.13, średnica cylindra [mm]: 86, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełni...
437,91 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do OPEL

Tłok w samochodzie OPEL ZAFIRA A – do czego służy?

Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie OPEL ZAFIRA A zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.

Jak działa tłok w autach OPEL ZAFIRA A?

Zasada działania tłoka w samochodzie OPEL ZAFIRA A jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.

Tłok w samochodzie OPEL ZAFIRA A – najczęstsze uszkodzenia

Tłok w samochodzie OPEL ZAFIRA A może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.