Powiadom mnie o dostępności

Tłoki do PEUGEOT 106 II

6 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

209,12 zł

Dostawa na środę, 29 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
285,26 zł

Dostawa na wtorek, 28 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
408,22 zł

Dostawa na wtorek, 28 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
444,32 zł

Dostawa na wtorek, 28 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
204,73 zł

Dostawa na środę, 29 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
444,32 zł

Dostawa na wtorek, 28 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do PEUGEOT

Tłok w samochodzie PEUGEOT 106 II – do czego służy?

Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie PEUGEOT 106 II zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.

Jak działa tłok w autach PEUGEOT 106 II?

Zasada działania tłoka w samochodzie PEUGEOT 106 II jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.

Tłok w samochodzie PEUGEOT 106 II – najczęstsze uszkodzenia

Tłok w samochodzie PEUGEOT 106 II może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.