Powiadom mnie o dostępności

Tłoki do PEUGEOT 106 II

6 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: MAL0400200

Tłok MAHLE 040 02 00

Długość [mm]: 49.93, średnica cylindra [mm]: 75, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełni...
196,25 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NUR8713940700

Tłok NÜRAL 87-139407-00

Długość [mm]: 51.3, średnica cylindra [mm]: 79, Luz denka tłoka [mm]: 1.3, sworzeń o śr. [mm]...
285,26 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: MAL039PI00122001

Tłok MAHLE 039 PI 00122 001

Długość [mm]: 57.8, średnica cylindra [mm]: 78.75, Artykuł uzupełniający / informacja uzupeł...
388,24 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NNE7137520000

Tłok NE 7137520000

Długość [mm]: 51.4, otwór o śr [mm]: 78.5, Luz denka tłoka [mm]: 1.4, sworzeń o śr. [mm]: 19...
190,08 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: MAL039PI00122002

Tłok MAHLE 039 PI 00122 002

Długość [mm]: 57.8, średnica cylindra [mm]: 79, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełnia...
444,32 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: MAL039PI00122000

Tłok MAHLE 039 PI 00122 000

Długość [mm]: 57.8, średnica cylindra [mm]: 78.5, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełn...
444,32 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do PEUGEOT

Tłok w samochodzie PEUGEOT 106 II – do czego służy?

Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie PEUGEOT 106 II zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.

Jak działa tłok w autach PEUGEOT 106 II?

Zasada działania tłoka w samochodzie PEUGEOT 106 II jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.

Tłok w samochodzie PEUGEOT 106 II – najczęstsze uszkodzenia

Tłok w samochodzie PEUGEOT 106 II może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.