4 produkty
Wybierz auto
216,17
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
216,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NUR8713940700
Długość [mm]: 51.3
Średnica cylindra [mm]: 79
Rozwiń więcej danych
285,26
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
285,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
191,68
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
191,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAL039PI00122002
Długość [mm]: 57.8
Średnica cylindra [mm]: 79
Rozwiń więcej danych
444,32
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
444,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie PEUGEOT 106 II zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.
Zasada działania tłoka w samochodzie PEUGEOT 106 II jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.
Tłok w samochodzie PEUGEOT 106 II może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.